Bianca 107 erfaringer ønskes

Har kigget på en Bianca 107.
Ganske tiltalende båd, med en fornuftig indretning, efter min smag. Burde også kunne sejle fornuftigt, efter hvad jeg har læst.
Nogen der har erfaring med båden?
Svage og stærke sider?
Hvad skal man se efter, på en godt brugt model (ikke en Mk. 2)?
Jeg skal bruge den til tursejlads. Det må gerne gå stærkt, men jeg gider ikke kapsejlads.

MVH
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ulf.
Nu ved jeg jo ikke hvor meget sejler erfaring du har, umiddelbart meget lidt, når du stiller sådan et spørgsmål. Bianca 107 er en rimelig stor båd for en nybegynder, men jeg kan sige at det virkelig er en kvalitets båd, Bianca Værftet havde et virkelig godt ry blandt sejlere. Det var desværre også både i den dyre ende af skalaen, og det er de stadig. Du får ikke meget 107 for under 350,000,00 kr. Og er du forholdsvis nybegynder er det nok lige en stor mundfuld at gabe over.
Hej Håndværker,

Jeg er ikke helt nybegynder - men min Albin Vega savner lidt plads og "luksus" på sommerturen, så derfor vil jeg have noget større.

Jeg tænkte nu også mere om der kunne være dårlig kølindfæstning, eller andre dyre skavanker som ikke lige kan ses.

MVH
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Det kan jeg ikke forstille mig på en Bianca, de er så gennem solidt lavet der er ikke gået på kompromi med noget i de både. Det er bådebyggeri når det er bedst ! Fuld på højde med hvad der bliver lavet hos Wallsted på Thurø.
Du kunne gå ind på udkik.dk, gå til ejerkontakter og prøve at kontakte en af dem og spørge, om vedkommendes erfaringer med båden.
Det er jo klart at med en båd til den pris, skal man se sig godt for.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Man kan også kontakte Anders på Bianca Yacht i Rudkøbing.
Han har stadig flere støbeforme liggende og han arbejder på Bianca både året rundt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Skrevet af grandoldman på 07 feb 2013 12:47
Man kan også kontakte Anders på Bianca Yacht i Rudkøbing.
Han har stadig flere støbeforme liggende og han arbejder på Bianca både året rundt.

Og selvfølgelig vil Anders råde dig til at købe en Bianca, han skal jo også leve
Jeg har taget kontakt med en sagkyndig (se også "Båd sagkyndig, men hvor?") - så må jeg jo se hvor meget han ryster på hovedet, når han ser båden
Med mindre han finder noget skjult og dyrt, så køber jeg skuden, for jeg tror på det er en god båd.
Dette eksemplar trænger så til lidt mos og mugfjerner, samt 4-5 liter Ajax, men den skal nok blive fin

MVH
Ulf


Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Forhåbentlig er det en der har forstand på glasfiber både, så han kan tjekke at båden ikke også er fyldt med Osmose, er der bare den mindste antydning, så drop den, det er meget dyrt at reparere.
Er det den der er til salg ved Tempo både?
Det er godt nok et håndværker tilbud.
Bianca er nogle kvalitetsbåde.
Det jeg vil tjekke er at der ikke er trængt vand ind i distance materialet i skroget og dermed opstået råd.
Båden fås med 2 forskellige rigge: En masthead og en 7/8 dels med bagstag.
Så man skal lige overveje om man vil have besværet med bagstag (men også bedre trimmulighedder) eller en mere singelhand venlig masthead rig.
Venlig hilsen Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis