Siemens opvaskemaskine Fejlkode E15

Er der nogen som kan oplyse om hvad denne fejlkode betyder, og hvordan man resetter den?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
E15 betyder at sikkerheds flyder i bunden af maskinen er aktiv dvs at der står vand i bunden af maskinen .fejlen nulstiller sig selv når du har fjernet vandet. Derefter skal du have fundet ud hvad der er utæt

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Tak til golf1985, for et hurtigt og godt svar. Jeg vippede maskinen til højre, og der løb ca. 1,5 liter vand ud. Rejste maskinen op, fejlkoden var væk, og maskinen kunne startes uden problemer. Nu skal jeg bare finde utætheden.
Jeg har samme problem med en siemens SN66M033EU. Det en sprit ny og gjorde det fra første dag jeg forsøgte at bruge den. Jeg har også prøvet at vippe den til højre, hvor der kom vand ud nederst til højre ud på gulvet og ikke i afløbet. Dog ikke specielt meget. Nogle ideer til at finde fejlen?

Er det en VVS der skal kigge på sådan noget?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis maskiner er sprit ny, får du den da lavet på garantien.

Men tjek lige at tilførselsslangen til vandet,  sidder korekt på maskinen.
TOP TIP - Du har lige reddet min pengepung her tæt på jul
Det hjalp intet at tage hovedafbryderen eller at hælde vand i bunden af maskinen så pumpen havde noget at arbejde med og ventilen evt kunne åbne igen også rækker mine evner ikke længere.
Det tog under 5 min at Google Golf1985 + trække maskinen ud og vippe vandet ud mod højre - Fejlkoden forsvandt omg. og jeg fandt ved samme lejlighed et knække på slangen - fedt
Tusind tak
mvh Flemming

Tina Kjær 4ever
Annonce
Tak til golf1985!!!! :-)

Vi havde fejlkode E15, godt nok ingen vand i bunden, men den blev til gengæld ved med at prøve at skylle vand ud, hver gang den blev startet. Rådet med sikkerheds flyderen gjorde at kæresten prøvede at "ruske" opvaskemaskinen (i tilfælde af at den havde sat sig fast i toppen) og *hokus pokus* nu virker den igen!!

Jeg har også fejl 15 på min Siemens.
Jeg tager den ud og åbner den ene side, tørre bunden op, så kan den igen.
men den har naturligvis en utæthed, nogle gange kan den køre flere mdr. andre gange melder den fejl efter en vask?
Jeg kan ikke finde utætheden, er der nogler bud hvor det kan være, hvordan jeg fejlfinder og udbedre.
Har haft en ude og kigge på den, men han kunne ikke finde nogle fejl ...
Modellen er:SN46T592SK

TT

hej 

vi havde et meget lille hul i bunden så vi fik det tætte og den kører igen 😆 


Har lige fået sat et nyt køkken ind med Siemens hvidevare over det hele... grundet en rids i en gavl ventede montøren med at fuge rund langs gulvet... nu har maskinen kørt uden problemer i en uge og efter der er blevet fuget, ja samme aften kommer fejlen E15 og nu kan jeg ikke trække maskinen ud da det ikke er lavet sådan det kan lade sig gøre.... så pt venter jeg på en service mand fra Siemens der skal fixe den.... det skal bare ikke ske på en maskine der er 1 uge gammel... er lige lidt vred


Vh.
Lars Guldbæk

Gode FIF er uvurderlig

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis