Placering af LED spots

Hej,

I forbindelse med renovering af stuen, vil jeg gerne have installeret LED spots samtidig.

Jeg havde elektrikeren ude for at komme med et bud. Han vil sætte nogen op der hedder Nord Tronik (mener jeg) - er det et mærke der kan siges god for?

Omkring placeringen (som jeg ved fra bekendtes installation kan være ret svær) var han lidt svævende, og lod det egentlig være op til mig - han havde kort sagt ikke lyst til at få ørerne i maskinen.
Jeg har vedhæftet et billede af stuens dimensioner, og håber at nogen tør komme med lidt input - måske er placeringen endda afhængig af hvilken spot man vælger?

 

Hej, I forbindelse med renovering af stuen, vil... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var rent faktisk en slags "konsulent" der var ude at give et bud - det var ikke ham der skulle udføre selve jobbet.
Derfor synes jeg godt jeg kan tillade mig at være lidt skuffet - men det vil jeg ikke hænge mig mere i.

 

Hej BEK 
  
Nordtronic spot er et dansk firma som er bosiddende i Sæby i Nordjylland, deres spot er et ganske godt og solid indbygningsspot der bliver brugt mange steder som belysning idag , det er et af de bedst sælgende produkter vi har i vores butikker og der er næsten ikke reklamatione på nogle af deres spot.

Det er muligt at få deres model nr. 1752 Quick Install som en Philips LED-spot hvor der er monteret en Philips masterled 4watt i som er dæmpbar, så bliver det næsten heller ikke nemmere at montere for elektrikeren .

Jeg vil mene at monteret afstanden imellem spot i loft ligger imellem 80cm og op til 120cm hvor de 120 cm er max, med led pære i dine spot vil jeg mene at 90cm mellem spot er fornuftigt.

Ved opmærkning vil jeg anbefale at bruge tape hvis der er dampspærre og ved byggeri uden dampspærre som dit kan du bruge et stykke ledning og lige bukke de yderste 3 cm så du får et "L" formet stykke som stikkes op i isoleringen som makering.

Du få et pænere resultat hvid du går efter lidt symetri i din belysning, men symetri er også mange ting , det kan være cirkler , forskudt eller som stjerne tegn hvis loftet er stort nok.

Ved firkantede spot er det vigtig at de sidder helt precis på række for ikke at kante , Runde spot er mere taknemlige.

Meld endelig tilbage hvordan det går, evt med billed. God arbejdslyst.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
Bek...kan du ikke smide en ny tegning op, hvor du har tegnet døre og vinduer ind og evnt også hvor du har tegnet spisebordet ind....Så kan jeg da give en foreslag
Skrevet af Reene_RAN-Light på 04 feb 2013 13:23
Hej BEK 
  
Nordtronic spot er et dansk firma som er bosiddende i Sæby i Nordjylland, deres spot er et ganske godt og solid indbygningsspot der bliver brugt mange steder som belysning idag , det er et af de bedst sælgende produkter vi har i vores butikker og der er næsten ikke reklamatione på nogle af deres spot.

Det er muligt at få deres model nr. 1752 Quick Install som en Philips LED-spot hvor der er monteret en Philips masterled 4watt i som er dæmpbar, så bliver det næsten heller ikke nemmere at montere for elektrikeren .

Jeg vil mene at monteret afstanden imellem spot i loft ligger imellem 80cm og op til 120cm hvor de 120 cm er max, med led pære i dine spot vil jeg mene at 90cm mellem spot er fornuftigt.

Ved opmærkning vil jeg anbefale at bruge tape hvis der er dampspærre og ved byggeri uden dampspærre som dit kan du bruge et stykke ledning og lige bukke de yderste 3 cm så du får et "L" formet stykke som stikkes op i isoleringen som makering.

Du få et pænere resultat hvid du går efter lidt symetri i din belysning, men symetri er også mange ting , det kan være cirkler , forskudt eller som stjerne tegn hvis loftet er stort nok.

Ved firkantede spot er det vigtig at de sidder helt precis på række for ikke at kante , Runde spot er mere taknemlige.

Meld endelig tilbage hvordan det går, evt med billed. God arbejdslyst.
Tak for dit input.

Nu nævner du en specifik model - er det den jeg skal bede elektrikeren om at skrue op i loftet?
Jeg har sat og kigget lidt rundt, og kan se at en del af deres spots leveres med (såvidt jeg kan læse mig frem til) en LED der er fabrikeret af dem selv - eller ihvertfald med deres navn på.

At jeg ikke går efter et specielt symmetrisk mønster, skulle ikke forståes på den måde at jeg kaster en terning, og så får dem monteret. Problemet (for mig) ved symmetriske mønstre er, at sidder de ikke 100% i skabet, bliver det en kilde til daglig irritation


 

Skrevet af Profi på 05 feb 2013 15:01
Bek...kan du ikke smide en ny tegning op, hvor du har tegnet døre og vinduer ind og evnt også hvor du har tegnet spisebordet ind....Så kan jeg da give en foreslag
Jow - og mange tak

Jeg har i forvejen en meget lys stue, med to store sydvendte vinduer og lyse vægge.

 

Annonce
Bek.....har du lamper som skal hænge ved dit sofa bord og i din kontor afdeling...eller skal det hele være spot?....

Jeg ville nok personligt have nogle pendler ved sofa bordet..antallet er lidt afhængigt af størrelse af pendlen og bordet...og måske en fancy lampe i kontor afdelingen.....og skal der tages højde for at du/i måske vil flytte om på møblerne på et tidspunkt?
Skrevet af Profi på 06 feb 2013 19:30
Bek.....har du lamper som skal hænge ved dit sofa bord og i din kontor afdeling...eller skal det hele være spot?....

Jeg ville nok personligt have nogle pendler ved sofa bordet..antallet er lidt afhængigt af størrelse af pendlen og bordet...og måske en fancy lampe i kontor afdelingen.....og skal der tages højde for at du/i måske vil flytte om på møblerne på et tidspunkt?

Der blive lavet to loftudtag, der skal dække netop sofa og kontor området - der skal helt sikkert en eller anden form for lampe op ved sofa bordet.

Ideen med spot var faktisk at jeg kunne lave et slags svagt dækkende lys. Det er ikke lys der skal arbejdes i, og når der er hygge omkring kaffen vil lampen over sofabordet blive tændt.

Kan jeg på en eller anden måde få sat de spots så de giver et generalt jævnt lys, er jeg ude over at tænke ud i fremtiden om møblerne skulle blive flyttet rundt af husholdersken.

Måske jeg kunne placere spots med lindt længere afstand, og smide en LED i med stor spredning?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis