Indvendig beklædning af skur/værksted

Hej LDS´er.

Jeg vil gerne have isoleret mit skur, sant sætte beklædning op indvendigt.

Til beklædningen regner jeg med at bruge 12 mm profilleret krydsfiner plader, eller skal jeg vælge noget andet?
Tanken er at der skal kunne hænges en hylde og lidt redskaber på pladen.

Kan jeg sætte isolering op som jeg har tegnet her? Eller skal der dampspære mellem isolering og væggene?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Så vidt jeg husker er OSB-plader billigere end krydsfiner og er dejligt materiale at arbejde i.


mvh

 varmetossen

Skuret er ikke opvarmet og den er beklædt af træ udvendigt.
Hvorfor vil du så isolerer det? .o)
For at mine øl ikke skal blive for kolde
Vi har problemer med, når det fryser i lang tid, de de øl og sodavand vi har derude bliver meget kolde. Så vil det ikke hjælpe at isoloere væggene?

Annonce
Skrevet af Den_røde på 30 jan 2013 13:33
For at mine øl ikke skal blive for kolde
Vi har problemer med, når det fryser i lang tid, de de øl og sodavand vi har derude bliver meget kolde. Så vil det ikke hjælpe at isoloere væggene?


Hvis skuret støder op til en husvæg som yder en smule varme kan det være nok at isolere skudet for at undgå frost. men når der er meget koldt kan der stadig komme frost i skuret, hvis skuret ikke støder op til nogen "varm" flade, vil isoleringen kun hjælpe hvis der ikke er længerevarene frost, en periode med hård frost om natten samt dagsfrost kan varmen fra jorden ikke i sig selv holde skuret frostfrit..
Enig med pizzabager.

Der skal være en varmekilde i skuret for at sikre frostfriheden!

Derimod vil isolering betyde knap så varme øl om sommeren.
Netop fordi den STORE GULE varmekilde er på den rigtige side af isoleringen! :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis