skal isolere huset udvendigt - hvilken isoleringsgrad er bedst?

Hej

Jeg står og skal til at isolere huset udevendigt, vores hus er af gasbeton og vil så isolere med 150mm udvendigt, men hvilken isoleringsgrad skal jeg bruge, er det rigtigt at jo mindre tallet er jo bedre isolerer det og hvad "tal" bruger man normalt?

Mvh. Brian
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er korrekt at jo ringere varmeledningsevne/lavere lambdaværdi jo bedre isolerer materialet. Men produkter med ekstra lav lamda er ofte også en del dyrere, så det mange gange bedre betale sig at smide et lidt tykkere lag på af den "billige" isolering for at opnå samme eller bedre isolering af huset. Så man er altså nød til lige at sammenligne de forskellige produkter mht. pris/kvalitet/isoleringsgrad.
Den vigtigste parameter er nok at det er nemt og overskueligt at arbejde med, så du er sikret et ordentligt og holdbart slutresultat som du kan holde ud at se på hver dag, og som ikke skal repareres konstant efterfølgende. Find et produkt som producenten garanterer vil passe til netop dit hus.

Har du tænkt over alle disse ting, vil du hurtigt komme ned på et overskueligt antal fabrikater..og så vælge hvad der føles rigigt.

Elektronikteknikeren
I forlængelse af Gregerens indlæg:

Der er mange måder til efterisolering af huse - osse gasbetonhuse - udvendigt!

Så måske skal efterisoleringsmetoden vurderes som noget af det første!

Enten puds på facadebatts af en slags!

Eller beklædning på et skelet - udfyldt med isoleringsmateriale! Begge osse af en slags! :o)

For en alm. GDS-er er beklædningsmetoden nok den nemmeste at gå til!

Det er forholdsvis let at isolere på ydermuren, men der skal tænkes lidt over tingene når du skal isolere omkring vinduer og døre, så det ikke kommer til at ligne en fæstning fra krigens tid.

Nogle vælger at rykke vinduer og døre længere ud i den forbindelse. Så får du også store flotte vindueskarme man kan sidde i
Hej igen

Og tak for svarene, jeg har fået oplyst følgende ved det firma jeg har taget kontakt til:
FAS3/B FAS3 er klasse 37 FASB er klasse 36 det er den bedste, Du får den bedste med FAS B

Siger dette jer noget og er det god kvalitet?

Jeg har så ladet mig fortælle at det bedste vil være at bruge lim og dybler for at være sikker på at det holder, eller hvad mener i, er det nok at lime det på?

Og bagefter skal det så pudses op men det har jeg en svoger der har arbejdet med så det vil han godt gøre for mig.

Vinduerne skal rykkes ud når vi er færdige med det.

Håber at høre jeres mening

Mvh. Brian
Annonce
Ikke en dyt!

Du kommer jo til at fortælle hvad det er for et firma og produkt det handler om! .o)
Jeg har hørt at rwq45?!.,=>@¿$¥©®™ er det bedste produkt!!!11!one!.. :-)

Elektronikteknikeren
Hov glemte at skrive at isoleringen er fra PAROC
Jeg er sikker på at sitting bull kommer med en form for svar, når han har gennemskuet paryks hjemmeside!

Elektronikteknikeren

hvordan er reglerne egentligt for sat isolere et hus udvendigt, man gør jo huset udvendige mål større end der står på bbr ?

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis