Ny vinduer og/eller efterisolering

Hej Alle

Jeg har lige fået indhentet et tilbud på efterisolering af loftet med 250 mm papiruld. (der lægger i dag 50 mm isolering)

200m2 loftrum, 250mm :                                                                      28750 kr

Hævning af gangbro (ca. 25 lbm)                                                            2500kr.

Vindbegrænsning ved spærfod, hvis det kræves                                  45kr./stk.
      
Hvad siger I til ovenstående?

På 1 sal har jeg 24 et-lags vinduer, som jeg også havde planer også at skifte, men denne investering er betydelig dyrere (en samlet investering på omkring 200.000 kr +/-)

Men hvor meget vil man kunne mærke loftisolering kontra nye vinduer? Jeg er klar over begge investeringer bør være et must, men der er jo også et økonomisk aspekt, som ikke gør det muligt at lave begge investeringer nu og her.

som en sidebemærkning har jeg fået en pris på hulmursisolering af et nærtliggende hus:
75m2 hulmur (90mm)                                                                             9600 kr.

Hvordan lyder den pris?


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal i forlængelse af beskreivelsen måske præciseres, at jeg ønsker at vide om det er muligt at sammenligne det varmetab og kuldenedfald fra vinduerne med varmetabet op igennem den dårligt isolerede loftkonstruktion.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Det største varme tab har man som regel gennem loftet. Og hvis du kun har 50mm, så ville jeg klart vælge loftet frem for vinduerne.
Hulmursisoleringen lyder billigt. (Næsten for billigt)
Men nu er det jo osse "Ålestrup priser" :o)

Mener at prisen ligger på ca. 200 kr/m2 incl. moms.
Derforuden har leverandøren faktisk informeret om yderligere besparelser, som man kan få på begge priser ved at ansøge om tilskud til den forbedring man laver.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Annonce
Forhåbentlig ikke den ordning der udløb seneste nytår! :o)
Nej, men noget med at energiselvskaberne køber din CO2 reduktion da de har nogle kvoter de skal holde sig indefor..

Elektronikteknikeren
De' æ båre dej'lig!

Så sætter energiselskaberne priserne på energi lidt op, for alle kunder.
Så der bliver penge til at tilbagekøbe CO2 - kvoter!
Af de kunder der efterisolerer - og derved køber mindre energi. Hos energiselskabet! :o)

Det må siges at være vejen frem. Jo mindre du køber - jo større rabat!

Gad vist om det system kan overføres til havregryn! :o)
Priser er fine, og klart en investering der kan betale sig.

Efterisolering af loft og nok opbygning af vindspærre, er altid en god forretning specielt hvis man kun har 50mm i forvejen som du har, men hvorfor kun 250mm jeg ville da vælge 400mm nu det alligevel skal laves.
Så vidt jeg har læst, så må man ikke etablere mere end 250 mm papiruld uden også at installere en dampspære. Da vi ikke har en sådan, så er eneste udvej at vi kun udlægger 250 mm.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis