Varmtvandsbeholder metro therm 2440

Hej alle

Vi har sådan en beholder, og vi har det problem at selv om der er 110l varmt vand, kan kun 1 gå i bad med varmt vand. Vores bad er bestemt ikke længere end normalt, så problemet burde ikke ligge her.

Vi har et olie fyr, som lige er gået igenne det årlige tjek uden fejl og med stor ros, så ingen fejl her.

Er der noget man selv kan undersøge før man tilkalder en vvs'er til en mindre formue. Jeg tænker på om der påfyldes hurtigt nok vand ved brug, kalk osv.

Tak for alt hjælp eller råd.

Ab.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke tømme en varmtvands beholder, og med den hastighed vandet kommer ud af bruseren bliver der påfyldt koldt vand. Du skal nok snarere se på hvordan fordelingen af vandet fra fyret løber. Noget kunne tyde på at der ikke kommer varmt vand nok frem til opvarmning af varmvands beholderen. På nogle fyrenheder sidder der en elektronisk ventil der skifter omløbet fra radiatorer til varmvands beholder når der bruges vand.
Det kan godt være kalk, så den varmer langsomt op. Jeg ved godt den ikke følge med forbruget men det tyder på, der ikke er varmt vand nok til rådighed. Hvordan er det med det varme vand i hanerne samtidig med badet.
Og jo, man kan godt tømme en vandvarmer med et bad. Hos nogle af vores venner får overnattende gæster et "klub 210" - diplom når der kun er lunkent vand til køkkenet efter badet



mvh

 varmetossen

HÆ HÆ Hos min Bror får gæster der ikke overholder badetiderne det kolde gys, det lyder skideskægt når han lige lukke for det varme vand. Det var noget han fik lavet da hans pigebørn boede hjemme, en ventil ved loftet i entreen, så han lige kunne lukke for den varme når de havde pjattet længe nok.
Hej i to

Tak for jeres svar, jeg prøver se efter sådan en ventil, men mindes ikke at have set en. Mit bud var også kalk, men den er fra 2008, kan det virkelig allerede være det?

Ab
Ja det kan det sagtens, det er jo et spørgsmål om hvor meget kalk der er i vandet i din del af komunen hvor du får vand fra. der er meget store forskelle på vandkvaliteten i Danmark. Eks. bor jeg et sted hvor der er meget okker i vandet, så meget at vandet der bliver fyldt i et glas ikke er gennemsigtigt når det har stået en halv time. Det er mig umuligt at vaske hvidt det bliver altid lidt gråligt.
Bare 5 km. væk ligger et andet vandværk, de har det fineste og reneste vand her på øen.
Her er samarbejde bare et fremmedord.
På mange andre fabrikater kan selve tapperøret indeni varmtvandsbeholderen knække/flække, hvilket giver voldsom ændring af antal liter der kan tappes før vandet bliver koldt. Dette kan ofte udskiftes nemt.

Hvis i har cirkulation på jeres varme vand, kan kontra ventilen havde sat sig fast i åben position.

Hvor høj temperatur kører i med normalt?

Kalk siden 2008 er IKKE nok!

Jeg ved ALT om ALT, og det jeg ikke ved, kan jeg lære!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis