GF gulvgips

Jeg har lagt forskallingsbrædder og varmefordelingsplader. Skal nu have lagt GF gulvgips ovenpå. Skal der noget mellem fordelingspladerne og gipsen? Gulvpap eller lignende? Det er et lille gulv i en entré, så jeg tænker at det ikke er nødvendigt med trinlydsdæmpning.

Jeg har opgivet at finde rundt på Knaus' hjemmeside, så håber der er nogen der ved det.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke pga trinlyden. Du skal have et lag gulvpap imellem til reduktion af friktionen imellem alu og gips - det reducerer knirkelyde når pladerne udvider sig eller trækker sig sammen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Grunden til at jeg nævner trinlydsdæmpning er, at er der er er et produkt til det på Knaus' side. Men som sagt ikke relevant.

Jeg kan ikke finde nogle tegninger/tekst, hvor de viser, der skal noget i mellem alu og gips, men det skyldes muligvis bare mine manglende evner til at finde rundt på Knauf's hjemmeside.
Kontakt evt. Knuaf (tekninsk afdeling), jeg blev henvist dertil af tømmerhandlen. De var flinke til at svare på spørgsmål komme med anvisninger.

 

Der skal gulvpap mellem  GF gulvgips og forskalling / varmefordelingspladerne ja, og mener jeg også fremgår at vejledningen fra Knauf, om den så kan findes på deres  hjemmeside ved jeg dog ikke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis