Vaskemaskine følger ikke programmet

Hej :o)

Inden jeg evt ringer til en reparatør, vil jeg gerne høre jer om I kan hjælpe med at lokalisere fejlen i min vaskemaskine.

Problemet er at den bliver ved med at vaske, og ikke går videre til skyl. Den fortsætter også efter displayet viser 1 minuts resttid - displayet bliver derefter ved med at stå på 1 min.
Hvis jeg afbryder programmet og vælger et skylleprogram, har den ikke nogen problemer med at køre det.
Maskinen er en Bosch Maxx 6 Sensetive. og den er vel 3-4 år gammel.

Håber at nogen har et bud på hvor fejlen ligger.

På forhånd tak!

Vh. Christian Tersløv
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kender ikke modernede programværker på vaskemaskiner men min taktik med al elektronik der driller er som det allerførste at få det nulstillet, se evnt i din manual om der er et par kanpper der kan resætte den, eller tag strømmen fra i en periode.

ellers er der mine stadart søge emner, trevlsi (som egentlig ikke er en si i dag), filter i vandslange (både ved vandhane og på maskine, afløbsslange snask stoppe osv

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Tak for jeres svar :-)

Jeg vil forsøge at nulstille maskinen og tjekke filtre osv. Når jeg så prøver maskinen næste gang vil jeg også tjekke om vandet bliver opvarmet.

I'll be back! ;o)

Vh. Christian
Så virker dyret igen :o)

Efter at have afbrudt strømmen i et par dage, følger den programmet som den skal.

Tak for jeres meget kvalificerede bud!

Mvh. Christian
Jeg åbner lige denne tråd igen, da maskinen alligevel ikke virker ordenligt.

Jeg kan mærke at vandet ikke bliver varm, hvilket det gjorde den sidst jeg tjekkede (efter at opdagede at maskinen havde en fejl).

Nu vil jeg lige forhøre mig om jeg bare skal bestille et nyt varmelegme, eller om det kan skyldes noget andet, og hvordan jeg evt kan tjekke det.

På forhånd tak :o)

/Christian
Annonce
er 99,9% sikker på at det er varmelegemet.Hvis du har et ohm meter tilrådighed så kan du jo måle efter.Hvis du måler uendelig modstand er varmelegemet def

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Det kan også være timeren der er noget galt med , men et godt bud er varmelegemet , hvis du har et ohmmeter og måler på varmelegemet burde det vise omkring 25 ohm............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Så fik jeg skilt maskinen ad og målt på varmelegemet - ingen gennemgang..

Så nu har jeg bestilt et nyt og håber at det løser alle problemerne.

Tak for jeres gode råd 

Vh. Christian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis