Bordplade - Badekar - mere plads i badeværelset

hejsa

jeg vil egentligt gerne have mere plads på badeværelset. 
f.eks. til et puslebord, til at ligge tøj sammen osv.
men ak.. der er ikke plads til et bord eller lign. derinde..
vi har et badekar det eneste sted hvor sådan et ku' være..

så tænker jeg jo... Bum.. kan man ikke lave et eller andet smart henover badekaret med et bord/bordplade...

joo.. tænker jeg... men det ville også være rart at kunne bruge badekaret.. det er jo lækkert engang imellem..

så tænker jeg... hvad med en bordplade man kan vippe ned og op? 

altså:
køb en bordplade der passer... 
køb 2 gode gedigne hænglser der ikke ruster
mål ud, sæt hænglsler i væggen.
monter bordplade på hængsler.. 
find en fin låsemekanisme til når bordet er "oppe".

Så tænker jeg.. der skal jo også være et par ben, eller lign., til at holde bordet når det er nede.. altså til støtte...
Men de skal jo ikke hænge ud i luften når bordet er slået op...

Nogen der har nogle ideer derude? måske en beskrivelse af en god løsning?







8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Skal igang med noget lignende, og jeg har tænkt mig at skære et profil sådan at det hviler på kanten af karret og klapper ind når bordet løftes op.

mvh

 varmetossen

Jeg ved ikke hvad de hedder, men jeg har engang set sådan en "vinkelknægt" der kan foldes ind på væggen.
Man kunne jo eventuelt montere almindelige vinkelknægte på en liste, der så var monteret på væggen med hængsler, så de kan klappes hen af væggen og bordpladen vil så hænge ned foran dem.

Men husk nu at bruge en vandfast plade, af en eller anden udgave 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
kan man få noget ordentligt vandfast træplade der også er pæn?

hvad bruger producenterne når de laver træplader til håndvaske og lign.?
Er det bare behandlet med et eller andet?
Bordpladen bliver alt for lav.
Nå. Jeg må have udtrykt mig uklart eller mangelfuldt. Bordpladen hænger på væggen i et par hængsler. Under forkanten sættes en plade eller et par ben, der støtter på kanten af badekarret, skåret i profil, så så den/de står sikkert på kanten og ikke kan smutte ind eller ud, og den/de er også hængslet så den/de folder ind når pladen rejses op. Så højden bestemmer du selv. Arrangementet er afhængigt af om pladen er hængslet på langs eller på tværs af badekarret. Det var såmend bare det


mvh

 varmetossen

jeg fandt lige den her på nettet. Selvfølgelig skulle der være 2 knægte(der klapper mod hinanden), og en anden bordplade. Måske kunne en vandfast "trailer-plade" bruges, men princippet jeg talte om er der 







Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis