Output solcelleanlæg

Hej Folkens,

Hvor meget output har i på jeres anlæg for tiden? hvad havde i f.eks hele december måned?
er interesseret for at se om der er stor forskel på anlæggene
74 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, er der slet ingen som vil dele hvad det får ud af deres solcelle anlæg for tiden?
Hej Kent.

Nej vi har godt nok også haft et sløjt udbytte den sidste måneds tid. lad os håbe på et godt forår/sommer med 35 +/- grader og skyfri himmel
I forgårs havde den ene inverter et resultat på 1,0 kw :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af KentAJ på 14 jan 2013 19:40
Jeg har ikke været forbi forum og anlæg den sidste uge. Og nu orker jeg ikke trække i støvlerne og traske over til laden for at tjekke. Men der lå sne på anlægget da jeg kom hjem idag, så outputtet har nok ikke være stort :-)


Der findes programmer til fjernovervågning - trådløs.

Mit har en Bluetooth forbindelse til min PC - virker fortrinligt  - når solcelleanlægget kan producere nok til at levere den smule effekt som forbindelsen kræver.

Mit 6 kWp anlæg blev tilsluttet d. 18. dec. og producerede 13 kWh i dec.

Denne måned er produceret 22 kWh so far.

lige nu er produktionen 0,00

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Eiose# kender jeg godt. Har ikke pengene til det.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mit blev leveret af inverterfabrikanten - gratis.

Min udgift var så en USB-dongle til PC-en til et par hundrede.

Der findes mere avancerede programmer end det standardprogram, der blev medleveret - men det virker nu fint nok til mig.

Sidste måned - denne måned - total - aktuel og spænding,effekt o.s.v. Kan også lave nogle kurver - men ikke mulighed for at overføre dataene direkte til f.eks. et regneark.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, der har ikke været sollys de sidste par uger, men det kommer der forhåbentligt her om et par uger.
Eisoe# damn, jeg købte mit anlæg gennem XL. leverandøren var Feiye, og den eneste som talte ganske kort om det, var elektrikeren og han mente at det ville koste x-antal 1000 kr. (via en PMU)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 64 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis