Symmetrisk saddeltag.

Hej alle på LDS.

Jeg vil lige høre en gang hvordan et symmetrisk saddeltag kan se ud. jeg har i dag et hus som vist på tegning 1 men ønsker at bygge et tilbygning til huset og kommunen forlanger at taget er symmetrisk men som set på tegning 2 er det ikke også symmetrisk.


Mvh
Kim Jensen
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det er det ikke.

Men tæt på måske.

Men du ku' jo forsøge dig med at lade skotrenden på 2. venstre side, foræøbe helt ud til det udvendige hjørne!

Fremgår det virkelig af lokalplanen at taget skal være "sumetrisk" ?

Hvad nu hvis du flyttede tilbygningen helt over til venstre, så knasten blev inddraget, ville det så IKKE være synetrisk? :o)
Nej. Din nr. 3 skitse viser mit "alternative" forslag. Men det kan jo ikke la'sig gøre når gavlen af dit eksisterende hus kun er 1,5 meter fra skel!

Prøv på tegn. 2 at indtegne skotrenderne - med blåt.

Højre side giver sig selv!

Venstre side forløber for rygningssammenskæringen tll nederste venstre hjørne på den eksisterende "knast"
Det skulle vel nok være tilladt at lave mit tag om som på tegning 3 da min tilbygning jo stadig ligger over 2,5m. fra skel det er kun taget som kommer over de 2,5m. men jeg skal jo ha tag på det hus som står her i forvejen så kan ikke se at det skulle betyde noget at ændre taget.

her er tegning 2



Mvh
Kim Jensen
Men du siger jo selv at den løsning du viser på din tegn. 2 ikke kan accepteres?

Og prøv nu at forlænge den blå linie i venstre side ud til det hjørne som jeg foreslår! .o)
Annonce


Jeg forstod det sådan at jeg skulle rykke hele tilbygningen til venstre og det kan jeg ikke med hvis tilbygningen hvor den er kan jeg jo lave et og laver taget som tegning 3 så kan jeg også få et skur.



Mvh
Kim Jensen
Hejsa Kim

Uden at vide det så tror jeg Sitting Bull mener noget i denne retning:


Men er det ikke nemmere at spørge kommunen hvad de mener med symetrisk, det er min erfaring at de byggesagkyndige gerne vil tages med på råd. Og for mig lyder det lidt underligt hvis det er huset set fra luften der skal være symmetrisk, der er jo ikke særligt mange der får det at se der fra. 


Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
Lige præcis Asger-P

Osse mht. til det nærmest tåbelige krav om symetri i tagudformningen! .o)

Og det er først nu det er gået op for mig at kgkj IKKE har forelagt sine skitser for kommunen. Endnu!

Og hvorfor hulen har han så ikke det! Det er jo helt oplagt at starte der! :o)
Jeg bor i et område hvor vi er 50 huse som er bevaringsværdig og skal ligne hinanden og jeg har været inde og læse flere som har fået afslag på tilbygning pga. taget, hvor de henviser til vores lokalplan hvor der står at det SKAL være syrmetrisk 

Mvh
Kim Jensen
Hejsa Kim

Jeg siger skam ikke at det ikke skal være symmetrisk, jeg stiller blot spørgsmål ved om det er set oppefra det skal være symmetrisk, men det bedste er altid at gå hen på byggeteknisk forvaltning, sige hvad man gerne vil og så spørge om der er nogle krav, ud over dem i bygningsreglementet, som man skal overholde. De er der for at hjælpe dig og for at få byggeriet i kommunen til at gå så glat som muligt, sådan er det i hvert tilfælde i de kommuner jeg har med at gøre.

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis