Opdateringer W 7

Jeg plages af idelige og enormt store opdateringer.

Jeg opdager det ved, at min PC i nogle dage er mere end utrolig langsom, og nærmest er umulig at bruge, for så til sidst at stå og opdatere i meget lang tid, når jeg vil slukke.
Her i dag, var den så uendelig umulig, at jeg valgte at slukke den helt og så starte op igen. Inden den slukkede stod den og opdaterede 14 punkter, hvilket tog knapt en halv time, inden den slukkede, og jeg igen kunne tænde op. Så gud hjælpemig om den ikke igen kom med krav om at jeg skulle vente, hvor den stod og masede med de samme 14 punkter, som dog kun tog en 4-5 minutters tid.
Det er så kune ca en måneds tid siden jeg sidst var igennem en endnu mere langsommelig opdatering, som gik fuldstændig i kage, og jeg måtte gendanne hele systemet fra en tidligere udgave.
Hvis den dog så selv kunne klare sagerne, ville det være til at leve med, men jeg skal være over det hele tiden, for at maskinen ikke skal gå i dvale, hvorved det hele mislykkes, har tidligere erfaringer vist mig.
Kan man på en eller anden måde undgå disse opdateringer? og vil det medføre noget væsentlig bøvl?
I givet fald, hvad gør jeg, hvis jeg vil slippe lettere igennem tilværelsen med PCen?

Med venlig hilsen
ktm

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah du kunne jo indstille den til at gå i dvale tilstand når du ikke har brugt den i en halv times tid, og så bare slukke for skærmen og tilbehøret, så kun computeren kører i døgndrift. Der er rimeligt meget besparelse når den går i dvale og kommer der så en opdatering opdaterer den og falder i dvale igen.
Det er den bedste måde, ellers kan du slå automatisk opdatering fra men det kan give nogle slemme overraskelser.
Du kan gøre som Håndværkeren skriver, nemlig at sætte den op til hvornår den skal gå i dvale. jeg har selv sat min op til aldrig at gå i dvale når den er tilsluttet opladeren, men at gå i dvale efter et kvarter på batteri.
Derudover kan du sætte windows update til kun at se efter opdateringer, men ikke hente og installere dem, før du siger til. Det tager ikke så mange kræfter, som hvis den er sat til at hente dem og installere dem automatisk.

Microsoft udsender opdateringer den anden tirsdag i hver måned, med mindre der er noget der er meget kritisk, men det er sjællent.
Jeg fik så rodet mig frem til et punkt i Kontrolpanel, der taler om opdateringer, og en alenlang liste over foretegne opdateringer.
Der er jo simpelthen noget hver dag!! F.eks. ligger der 6-7 stykker allerede nu, dagen efter den koloenorme opdatering i går.

Det med at holde Internetforbindelsen ved lige døgnet rundt, er vist ikke rigtigt muligt, når det handler om mobilt Internet, altså ikke noget med fastnet. I hvert fald er det som hovedregel lukket af sig selv, hvis jeg har glemt det en nat over.

Jeg må se om jeg kan finde noget om at gå i dvale.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du skal ændre i dvale tilstand og hvad der skal ske når du trykker på slukknappen, skal du ind i det punkt i kontrolpanelet der hedder "strømforsyning". Her kan du også vælge om skærme skal slukke, eller om computeren skal i gå i " stømspare mode".

Håber det hjalp.

Sebastian R.
http://soundmaster.dk/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis