Egetræsbræt

Hej LDS'ere

Jeg har søgt med lys og lygte efter et ærligt stykke egetræ
Jeg vil lave nye bundstykker i mine dørkarme, og jeg har remedierne til selv at lave dem.

Jeg mangler bare noget træ.
Hvor søren kan man være heldig at finde sådannoget? Hos byggemarkederne er det eneste, der er hårdere en gran og fyrtræ, terrassebrædder i regnskovstræ :/
Hvis nogen lige ligger inde med to brædder af ca. str. 22x140 og omtrent 90 cm. lange i Nordsjælland og KBh, ville jeg gerne købe dem!

Hos Listefabrikken i Søborg vil de have 600 kr. for to bundstykker, det er lidt for dyrt, synes jeg.
Og så er det jo rart at kunne selv 

På Forhånd tak!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Du kan prøve at ringe til 20 42 39 26. Han hedder Bent Jensen og han har et savværk i Skibby.

mvh

 varmetossen

Prøv at kikke dig om på containerpladsen, det er tit at folk smider borde, reoler mm ud.
Og hvis du spørger pænt(eller lemmer en skilling i kaffekassen) så plejer folkene at vende det blinde øje til, mens du henter noget op i bagagerummet.

Jeg stod lidt i samme situation som dig, og jeg var heldig at finde sådan en plantekumme/rumdeler ting i egetræ, som blev til en flot kant på en trappe, efter lidt mas i garagen. Jeg har selvfølgelig gemt resterne, da man jo aldrig ved om man igen får brug for et gedint stykke træ

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for de gode svar Den med scavenging på lossepladsen er fristende, men det var sjovere dengang da man var 12 at ræse rundt og plukke gode ting i Containerne med en arrig blå mand i hælene (På min genbrugsplads var de bestemt ikke laissez faire med at folk snuppede ting) .

Så jeg lader den stå hvis nogen skulle ligge inde med et stykke, de vil af med
Hej

har du været i en rigtig tømmerhandel ? eller bare det lavpris nået der findes ??
for de har egetræ til bundstykker liggende i i 2x5" og 2x6" kan se du kommer fra gladsaxe prøv evt og finde johannes fog der over i området

Mvh Casper

 Fagudlært i Trælastbranchen 
 
Jeg har prøvet Silvan, som jeg ikke synes er specielt lavpris ellers, men Johannes Fog har vi jo nede i Lyngby, så det var da værd at prøve! Tak for tippet.
Annonce
Prøv lige: http://www.homeworks.dk
Så vidt jeg husker ligger der en større tømrehandel i Græsted, der kan du muligvis købe en halv planke direkte fra savværket. Men egetræ er rasende dyrt også i vore dage.
En helt almindelig tømmerhandel kan få noget egetræ hjem til dig.

Der er jo adskildelige savværker der kan levere egetræ.

Prisen bliver måske lidt småhøj, men næppe de 600 kr som du omtaler øverst.


Men så er der tømrer- eller snedkerværksteder i dit lokalområde!
Mange, særligt dem der har eksisteret i mange år, har noget egetræ stående. Eller liggende! :o)


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis