Gips på gasbetonvæg

Hejsa har i mit hus fra 70´erne en gang hvor der har været monteret "cigarkasse" plader, de mørke træpaneler, dem har vi pillet ned nu er der så delvist spartlede vægge af gasbeton, istedet for at spartle murene, har vi overvejet om man ikke kan sætte en plade gips op på væggene og dermed opnå lige vægge som er glatte og væsentligt nemmere at male osv.'

Dørkarmene har ikke været tilpassede da de blev monteret der er derfor ca 1.5-2cm luft mellem kant dørkarm og væg så mener at der ville være plads til en gipsplade.

Mine spørgsmål er derfor
Kan man godt "bare" skrue gipsplader i gasbeton væggen uden at skulle sætte rawplugs i gasbeton væggen?
Hvilke skruer skal man bruge for at de bliver siddende i gasbetonen?
Og er det i det hele taget en god ide ift. vandskure murene eller lign.

På forhånd tak. 
- Dennis

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan lime gipspladerne op i stedet for at skrue.
Om gips på gasbeton giver konstruktionsmessige problemer, ved jeg dog ikke.
Væggene bliver nu ikke meget "ligere" af at montere gipsplader. Kun lidt mere jævne.

Og jeg ved ikke hvor smart det er at opsætte, (enten skrue eller klæbe) gipsplader - ihvertfald på murede ydervægge!

Tidligere var der anvisninger hos bla. Danogips mht. til opklæbning af gipsplader. Dem kan jeg ikke finde længere!

Alt efter hvor høj en standard du vil opnå bør der nok pudses eller fuldspartles! (Hvis drømmen er pivglatte vlgge jo .o))

Du bør nok indhente noget ekspertvejledning hos en af gipsleverandørene!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
How. Der var du heldig! :o)

Gyproc har en anvisning på lim-montering af plader på vægge!

http://www.gyproc.dk/g%c3%b8r+det+selv/s%c3%a5dan+bygger+du/forbedring+af+uj%c3%a6vne+inderv%c3%a6gge
Skrevet af Sitting Bull på 01 jan 2013 21:19
How. Der var du heldig! :o)

Gyproc har en anvisning på lim-montering af plader på vægge!

http://www.gyproc.dk/g%c3%b8r+det+selv/s%c3%a5dan+bygger+du/forbedring+af+uj%c3%a6vne+inderv%c3%a6gge

Lækkert link det ser interessant og nok den løsning jeg vil bruge, takker og bukker  

Mange tak for alle svarene super med så aktive og hjælpsomme brugere.
-Dennis
Fedt når det lykkedes at få svaret herinde!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også