En god rom

Har fået sådan en fætter i julegave.
http://www.cognachuset.dk/shop/dipl...1117p.html 

Noget siger mig at man ikke bare smider den i et glas med cola. Men hvad gør man så?
Er det bare op i et stort glas og så sipper man eller hvad? Er sgu ikke lige vant til at drikke rom rent.


14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at kende lige netop din rom..
Så går jeg ud fra der er tale om en mørk caribisk rom :-)
Og så er det da en skam at pøse den i noget cola.. Nej den nydes ganske som en cognac... lun og ufortyndet i et passende glas....

I min verden er en god rom klart noget lækkert... og jeg foretrækker den ofte for whiskey og cognag..

I aften kunne det jo være passende at nyde et lille glas til dronningens nytårstale.. så boblerne ikke får overtaget :-)

MVH Njord


MVH Njord
Helt enig.

En god rom nydes ganske som cognac. Billig Bacardi er ikke til andet end cola

Og caribien eller guatemala er toppen - Jamaica rom er overvurderet.

Min favorit er denne :

http://
www.cognachuset.dk/shop/ron-...-461p.html
 

fra Guatemala.

Kåret som verdens bedste rom flere gange.

En skam dit link ikke virker


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

også enig herfra.

Et cognac glas, 2-3 cl god rom.
Her er det foran brændeovnen, gerne sidde og lune glasset i hånden, så smagen rigtigt kommer frem.
Så bliver det ikke meget bedre.

Her står den på Metusalem når det kommer til rom :-)

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jamen Neubert.. kan kun holde med di.. ild i ovne et godt cognac glas og så en sjat Metusalem...
Ikke nødvendigvis den bedste rom.. men smagen er nu helt OK...

Mon ikke det er på tide vi får lidt mere kendskab til rom udbredt.. ikke bacardien.. men de gode fyldige mørke...
Der jo netop drikkes lune og med fantastiske dufte når de lunes mellem hænderne inden de indtages i små smagfulde sip....

Glæder mig helt til senere i aften...

Men først skal aftensmaden jo forberedes.. tror det bliver en eller anden omgang i ovnen... Og noget godt rødvin til.. må hellere tænde op i brændeovnen.. det er jo lidt køligt idag :-)

MVH Njord
Annonce
Bacardi - ja, kun til rom i cola :-)

Man laver jo heller ikke irsk kaffe af en 18 års single malt eller lumumba af en god XO cognac - vel ?

Har dog fået irsk kaffe med en god single malt på en ferie i Skotland - ikke så ringe endda :-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det må være denne:
http://www.cognachuset.dk/shop/diplomatico-191c1.html

Der er nogle mennesker der sætter en rød coca cola lige så højt som 24 års flasker.

Min holdning er at man kan gøre hvad man vil.. med sådan en fætter. Men skal den blandes i noget, så skal den være stærk.. 2 cl i noget er pjat.

Jeg lærte engang af en fransk kok, at cognac og andet, som er lagret og plejet skal drikkes af et stor cognacglas.
Man skal have nok til at servere 2 store af ca. 4 cl til hver.

Den første skal drikkes i nærmest en mundfuld, hvis man har spist fed mad - Det tager den fede fornemmelse i maven.

Så skænkes den næste og den nydes i et stor cognacglas. Også rom.. kan nydes fra sådan et glas.

Jeg mener jo at folk der smider en gammel whisky i et "on the rock" glas med is i, lige så godt kunne hælde cola i, eller drikke en frossen aqvavit.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 31 dec 2012 11:08
Jeg mener jo at folk der smider en gammel whisky i et "on the rock" glas med is i, lige så godt kunne hælde cola i, eller drikke en frossen aqvavit.

Helt enig - 3 - 5 dråber vand for lige at åbne den og så ikke andet.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Rommen er nu fra Venezuela:

http://www.whiskygaarden.dk/product.php?id=196

Og enig med de andre om, at den drikkes som en god whiskey eller cognac dvs. ufortyndet, håndvarm og i små drag.

Hvis smagen er for skarp så kan man køle den lidt. Ikke med isterninger, men ved at sætte den et kølig sted inden den nydes.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis