Nu vil jeg vide det !

Hvad betyder det egentlig at en mobil tlf. har Bluetooth ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er dem, som Harald Blåtand opfandt!


Eller også er det et specielt kommunikationssystem, der gør, at en mobiltelefon kan "tale" med andre enheder, f.eks. en PC eller håndfri enhed.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ved heller ikke så meget, men lidt firkantet sagt så er det en ekstra sender/modtager i telefonen, som kan forbinde den med andre ting. F eks et håndfrit anlæg i bilen, -nogle vigtige mennesker har en dims i øret som forbinder dem til telefonen. Eller hvis din pc har blue tooth, så kan du overføre billeder eller andet fra og til telefonen uden at bruge ledning. Man kan vel osse tilslutte et tastatur via bluetooth hvis man skriver mange sms'er. Og alt muligt andet. Altså det er en radioforbindelse i stedet for at bruge ledning.

Venlig hilsen
Knud
En kort beskrivelse af virkemåden og navnevalget
http://da.wikipedia.org/wiki/Bluetooth
Ja, bluetooth rækker ikke så langt som en ægte radioforbindelse - men et par hundrede meter i fri luft kan godt lade sig gøre i dag.

I bilen har jeg BT til min mobil koblet til handsfree - og har lige fået mine solcelleinvertere til at virke med BT til min PC :-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja som der er flere der har skrevet betyder det jo bare din tlf kan kommunikere med andre bluetooth enhed i nærheden hvis du tillader det. Det kan være headsæt, radio, tastatur, pc, tv, anlæg, printer, små legetøjs dimser osv. Blandt andet kan du få en lille helikopter du kan styre med din tlf via bluetooth... (gad vide om den er kraftig nok til og flyve en øl op på taget når jeg er igang med noget LDS arbejde... hehe)
Før bluetooth kom var det infrarød. Virkningen er stort set den samme og enkelte enheder har stadig infrarød men så har de også bluetooth. Men infrarød er ikke særlig kraftigt, skulle man overføre en ting via infrarød, eks en sang krævede det de 2 tlf lå meget tæt på hinanden og alligevel kunne det tage vildt langt tid. Længe leve fremskridtet og velkommen i det nye århundrede håndværker.....

Hilsen Brian.
Annonce
Ja, og med infrarød er/var man noget begrænset af at der skal være fri sigt - ligesom fjernbetjeningen til TV-et.

Det skal der ikke nødvendigvis med BT - f.eks. sidder mine invertere udenfor og min PC i et værelse indenfor - det kan BT fint klare.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg takker og bukker for jeres hjælp

Godt Nyt H  År    især til den der intet har.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis