Strøm fra solceller til Jordvarme

Hejsa, skal igang med at bygge vores nye hus her i det nye år, og så kommer spørgsmålet,, kan man bruge sine solceller på taget til at lave direkte strøm til min varme pumpe, har efter hånden hørt fra mange det ikke kan svare sig at invistere i solceller mere hvis det skal laves på den rigtige måde, hvis der sidder nogle eksperter herinde må i gerne komme med råd og tegninger over hvordan det skal gøres, kunne forestille mig der skal nogle store batterier til

Hilsen Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der skal faktisk en batteribank hvis du selv vil gemme din fremstilede el, det vil aldrig blive rentabelt. Alene indkøb af batteribanken vil løbe temmelig meget op hvis du vil være 100 % selvforsynende.Og så vidt jeg ved må du ikke have selve batteribanken i beboelsen, men skal have den i en nedgravet kælder hvor temperaturen aldrig kommer under +5 grader.
Men ideen om solseller på taget er ikke spildt, for du sender det til elværket og den mængde du leverer bliver naturligvis modregnet dit forbrug fra værket.
Desuden skal du jo tænke på at den periode du har brug for el til din jordvarme, lige netop er den mest solfattige. Det er del del af året hvor der er flest solskins timer du leverer mest til værket, og i den tid har du ikke behov for ret meget varme i huset.
Det kan det helt sikkert ikke, men er du igang med at bygge et 100 % energi rigtigt hus op fra grunden, er det blot en detalje der skal med.
Med den gamle solcelleordning, kunne man "gemme" strøm på el-værket, populært sagt, til brug om vinteren.
Den ordning har "den grønne Slagter" slagtet. Nu kan nye solcelleinvestorer kun gemme strøm i en time, ellers må de sælge til en meget beskeden pris, som det ikke er værd at producere til og så ellers købe tilbage til sædvanlig høj pris.
Der ud over, har elselskaberne fundet ud af, at nu vil de også tjene fedt på mine solcellser.
Jeg tror ikke, at ret mange private for fremtiden vil investere i solceller, og med det jeg aner af tyverier i fremtiden mhjt til solceller, får jeg opkastningsfornemmelser, hver gang jeg ser op mine solceller, taget i brug for en god måneds tid siden.

Med venlig hilsen
ktm

 

Men mon dog ikke at der bliver grebet ind over for elselskabernes rovdrift, vi skal jo helst tænke grønt i fremtiden og det gøres ikke ved at hindre opførslen af flere solceller.
Annonce
Det er utroligt som alting bliver ødelagt for os...
Det er det der hedder skattestop..

De er jo geniale.. de kære politikere ... du må ikke, som lille borger, kunne undgå afgifter..

Nu har en hel masse mennesker købt solvarme - og så ændre man reglerne..

lidt som vores gasfyr.. under 2 år gammelt og nu taler de om at alle skal have fjernvarme. ?? I vores andelsboligforening er det over en million lige i skraldespanden.. og så kommer fjernvarmeinstallation oven i..


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg



Den aftale er da et helt klart eksempel på at Lobbyisme er noget der i denne sag er blevet misbrugt af el-selskaberne....

Man må da håbe at den ikke også bliver genneført på aftalen om husstand-vindmøller - selv om de griske elselskaber arbejder- og håber på det.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis