Strøm til Jordvarme fra solceller

Hejsa, skal igang med at bygge vores nye hus her i det nye år, og så kommer spørgsmålet,, kan man bruge sine solceller på taget til at lave direkte strøm til min harme pumpe, har efter hånden hørt fra mange det ikke kan svare sig at invistere i solceller mere hvis det skal laves på den rigtige måde, hvis der sidder nogle eksperter herinde må i gerne komme med råd og tegninger over hvordan det skal gøres, kunne forestille mig der skal nogle store batterier til

Hilsen Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Varme pumpe = varme pumpe
Glem solcellerne.
Der skal afregnes time for time efter den nye ordning.
Din varmepumpe kører langt det meste om vinteren, hvor solcellerne ikke laver noget af betydning.
Solcellerne producerer om dagen, men det er om aftenen du tænder lyset og laver mad/kaffe etc.

Brug dine penge på en god jordvarmepumpe med rigelig slangelængde. Og sæt de penge du sparede på solcellerne i kreditforeningen, hvor du så kan spare renter og bidrag.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Afregnes time for time! Hva' betyder det?

Er det ikke stadigvæk sådan at den strøm du selv producerer forbruger du selv. Først?

Altså når du producerer mere elektricitet end du selv forbruger sælger du til el-forsyningsselskabet!

Og når du producerer for lidt el køber du af el-forsyningsselskabet!

Det må da betyde at hvis du kan producerer strøm billigere end du kan købe hos el-forsyningsselskabet. Så er det profitabelt?

Eller hvad. Spørger jeg. For at lære lidt om fænomenet! :o)

Skrevet af Sitting Bull på 28 dec 2012 17:00
Afregnes time for time! Hva' betyder det?

Er det ikke stadigvæk sådan at den strøm du selv producerer forbruger du selv. Først?

Altså når du producerer mere elektricitet end du selv forbruger sælger du til el-forsyningsselskabet!

Og når du producerer for lidt el køber du af el-forsyningsselskabet!

Det må da betyde at hvis du kan producerer strøm billigere end du kan købe hos el-forsyningsselskabet. Så er det profitabelt?

Eller hvad. Spørger jeg. For at lære lidt om fænomenet! :o)

nettomålerordningen blev lavet om her i efteråret, så istedet for at fungere på den måde at du kan forbruge den strøm du selv producere beregnet på årsbasis, bliver du i den nye ordning beregnet på timebasis.. dvs producere du 2kw indenfor en time, og du forbruger 1 kw, så bliver du betalt 130 åre, for den kw du har til overs, om aftenen køber du så din egen produceret kw tilbage til normalpris(2,20 kr eller hvad prisen nu er)

Kort sagt er den nye nettomålerordningen værdiløs, da langt de fleste kun forbruger en lille del af strømmen mens den bliver produceret, også derfor der ikke bliver solgt flere nye solcelleanlæg..

Annonce

Tak for det svar.

&

Godt så.

Godt vi slap af med den gamle ordning! Reelt er det jo mig som skatteyder der har betalt min genbo's solceller.

Men den nye ordning må jo betyde at der skal tænkes i batterier eller anden opbevaring af energien.
Eller air-conditionanlæg som jo passer smukt med tidspunkterne hvor der produceres mest solenergi.

- Eller en stor akkumuleringstank til varmepumpen, så det varme vand pumpen - ved hjælp af solcellerne - har produceret om dagen, er til rådighed om aftenen, når man er hjemme....

... Men den med at betale ud på lånet i stedet for, er nok den bedste investering...

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis