Grav et stort hul

Hej
Til foråret skal jeg have gravet en regnvandsbeholder ned i min have. Før jeg begynder på det projekt kunne det jo være rart at vide om der er kabler eller rør der hvor jeg havde tænkt mig at grave. Hvordan finder man ud af det?
Hullet skal være ca 180 cm dybt.

På forhånd tak og glædelig jul

Razols
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal du nok til teknisk forvaltning på den komune du bor i
Og du er sikker på at det er en regnvand beholder, med den dybde kunne det være et gæsteværelse til sviger familien  Undskyld kunne ikke lade være
Jeg henvendte mig til både el/gas/fiber selskab foruden kommunen da jeg skulle grave op omkring mit hus. De var flinke nok til at sende pdf filer med tegninger (som så viste sig ikke at passe med virkeligheden), så nu har jeg sendt dem retur med de faktiske forhold.

Husk telefon, kloark, vand også løber ind til et hus.
Ellers er det med at grave med forsigtighed, da det jo er dig selv der hænger på regningen hvis uheldet er ude.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ved eks telefon kan du få tdc ud og sætte pæle hvor ledningen går ind. Mener det blot er en service fra deres side,
Hvis ledningen så ikke ligger hvor de har angivet så er det deres fejl, dvs dem der hænger på regningen og ikke dig.
Kunne da forestille mig det var det samme med alle andre nedgravede ting. Hvis de ikke ligger hvor de er angivet ift tegning er det ikke længere din pengepung det går ud over hvis du graver noget over som er angivet til og ligge et andet sted...


Hilsen Brian.
Ja det er absålut ikke altid deres angivelser passer, både mit el kabel og Tlf kabel lå to meter fra det sted de angav og Tlf. ledningen lå ikke 60 cm nede i jorden som oplyst, efter 30  cm. var den gravet over.
Da jeg skulle have indlagt lysleder tomrør ville de partu ligge det langs min vej op til huset, jeg havde advaret dem om at det var gammel Oksevej fra 1800 og grønhvidkål. De knoklede med grave maskine i 3 dage for at grave en 60 cm. dyb rende langs vejen på et stykke på 125 m.
Tak for hjælpen. Ler.dk og Teknisk forvaltning var det jeg havde brug for.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis