Cetonia vinduer med utætte glaslister, advarsel.

Hej forum

Jeg har en rigtig træls sag med CETONIA. Vand mellem udvendig liste og glas. Resultat: efter blot få uger ligner mine vinduer en losseplads, og jeg har haft en uhyrlig dårlig opfattelse af CETONIAS vilje og evne til at afhjælpe problemet

Mvh. Soegroni
41 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorlænge har dine vinduer siddet i huset, for når du skriver efter blot få uger er det så 14 dage eller ?
Så vidt jeg kan se er det et større firma med mange år på bagen, så hvis du forventer at de kommer blæsende lige når du vil have det, må du lige klappe hesten.
Så uddyb lige dine begrundelse lidt bedre, hvorfor du mener det er et skod firma.
Jeg har også Cetonia vinduer.

Problemer med is  indvendig ...jeps indvendig, og har haft en mand fra cetonia ude. Det fik jeg ikke noget ud af, han fortalte mig, at jeg ikke havde isoleret tilstrækkeligt under vinduet, og at mine sålbænke ikke må have berøring med vinduet, at min sokkel leder kulde op, og at Cetonia vinduet opfyldte de gældende krav til vinduer. Han fortalte også at de var begyndt at producere vinduerne på en ny måde. Okay så- men jeg har også et vindue monteret i en væg, som er udvendig isoleret med 100mm, og derfor sider med god isolering hele vejen rundt. Det hjælper ikke en ....- så hvad gør man så ????? de er monteret i 2010

jeg kunne sgu selv have produceret de (klamp) vinduer

    hilsen klamp :-)

100% klamp

Jeg har set de samme problemer på Cetonia vinduer, og det er noget forbandet svineri.
De gør ikke en pind ved det, men kommer med alle mulige dårlige undskyldninger.

Der er kun et råd fra min side vælg ALDRIG, ALDRIG CETONIA. Det er massefabrikeret affald. Intet andet.
vi har et par enkelte vinduer og døre fra cetonia, de fejler intet, og er fra 06

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Hej Håndværkeren

Vinduerne havde siddet monteret i 2 uger da jeg reklamerede. 

Klappe hesten?? Jeg forlanger en teknisk kompetent behandling på min reklamation. Jeg har haft lang tålmodighed, men den er slut nu. 

Firmaets historie og størrelse er sagen uvedkommende. Jeg tager KUN udgangspunkt i mine egne vinduer - til gengæld er der flere fagfolk der er lidt rystede over den leverede kvalitet.

Send mig en email adresse, så skal jeg videresende en rapport der i punkt form vil lade dig selv afgøre om firmaet er et, du selv vil turde købe vinduer hos. (billeder vedlægges).

mvh. Soegroni
Annonce
Vedhæftede filer:
Skrevet af Håndværkeren på 14 dec 2012 09:19
Hvorlænge har dine vinduer siddet i huset, for når du skriver efter blot få uger er det så 14 dage eller ?
Så vidt jeg kan se er det et større firma med mange år på bagen, så hvis du forventer at de kommer blæsende lige når du vil have det, må du lige klappe hesten.
Så uddyb lige dine begrundelse lidt bedre, hvorfor du mener det er et skod firma.
Vinduesfabrikken CETONIA så dagens lys i 2006 citat fra cetonia.dk:

"2006 blev de to forretningsområder delt op i 2 selvstændige aktieselskaber. Det var selvsagt en større omstrukturering, der blandt andet også medførte et nyt navn til dør- og vinduesproduktionen. 
Dermed så vinduesfabrikken Cetonia A/S dagens lys."

Ifølge seneste regnskab (2010-2011) har de præsteret et underskud på den dumme side af ½ million. Det kan selvfølgelig være derfor der ikke er råd til at tage mine 3 vinduer tilbage


Jeg må sige pænt undskyld i denne sag, det var da skrækkeligt.
Og det er altså helt klart en sag du ikke skal kører selv, det skal du have højere instanser til muligvis er du nød til at hyre en advokat. Men jeg vil stærkt anbefale at du får holdt syn og skøn på de vinduer. Og ja jeg ville selv være meget langt oppe i det røde felt over firmaets service evner, de vinduer skal bare skiftes.
Og nu hvor i lige er tre her på siden kunne i vel slå jer sammen og få gjort noget ved det firma
Billeder siger alt - siger man jo. :o(

Og dog.

Det er nemmelig ikke helt gået op for mig hvad du vil - ud over at komme af med dine fustrationer altså.
Og værre svineri er da sjældent set.

Men en stribe billeder uden nogensom helst forklaring. Den går ikke. Hvad er vandret og/eller lodret? Umiddelbart er glaslisterne helt forkerte.
De lever på ingen måde op til Dansk Vinduescertificerings eller Vinduesindustriens krav.

Men du kommer jo til at forklare hvem der er ansvarlig for monteringen.

Cetonia er medlem af BYG og DVC. Det er der du skal starte!
Hej Sitting Bull

Jeg vil advare andre om at købe CETONIA. Hvis de gør det, så kan de lave en billedserie mage til min. 

Mine billeder er grimme og ligner en losseplads. Så ja, gu er jeg frustreret.

Send en besked med en email adresse, så skal du få en kopi af min reklamations rapport med beskrivelse til billederne.

Hvorfor vil du vide hvilken tømrer der har monteret dem?

Mvh. Soegroni
Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis