Affugtning i tørrerum

Vi har netop købt nyt hus med et fint, stort vaskerum. 
Vi er så heldige at her også er plads til at tørre røj.
Men al den fugt er jo ikke så god for kælderen. Mon der er nogle af her, kloge hoveder, der har en ide til at få tørrerummet til at fungere?
Har googlet lidt på affugtere- så vidt jeg kan se giver det ikke mening at sætte en egentlig affugter derned. Tænker mere i retning af en affugter/ventilationsting i vinduet.

Nogle gode/dårlige erfaringer eller andre bud?
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal såmænd bare godt med udluftning til, en indsugning i den ene ende og en elektrisk udsugning i den anden ende, så bliver kælderen tør !
Det er helt rigtigt at tøjtørring indendørs frarådes. Men mængden af fugt hvor tit, samt de overflader og materialer som er i rummet har osse en vis betydning for ventilationsbehovet!

Affugtere er en meget dyr løsning. Og noget man bruger ved oversvømmelser! .o)

Den billige løsning er naturlig ventilation. Men det er vel for gammeldags? :o)

Så som det foreslås en fugtstyret el-ventilator i vinduet og luftindtag et andet sted - evt. gennem andre rum.

For hvor der skal noget ud - skal der osse noget ind. Som bekendt. Osse når det gælder luft. :o)
... Men så er det vel også slut med at opvarme rummet? Det bedste er at tørre tøj udendørs, under halvtag. Huset tager skade.

 

Ja skulle spørgeren ikke være klar over det, så har man for en del år siden opfundet en maskemekanisk indretning der kan tørre tøj der er fugtigt, det kaldes vist nok en Tørretumbler
Tøj tørres fint under et halvtag også i frost.
Meget kan jeg byde min Hustru, men hvis jeg truer hende med at skære tørresnorene ude under overdækningen ned, bliver der meget alvorlige og sure miner.
Vi har haft tørretumbler, men den har vi smidt ud, da hun ikke ville bruge den.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Vi er også lykkelige for vores 18 M2 store tørretumbler... ind i mellem kan vi også finde på at sidde i den (når der ikke hænger tøj) med en kop eftermiddagskaffe.

Nej det er en rigtig dårlig ide at tørre tøj indendørs. De penge du skal bruge på henholdvis elektrisk udluftning samt opvarmning af rummet, er givet bedre ud til en tørretumbler med et udtræk til det fri.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jaeh Ktm ! men nu er vi nok en del der ikke har et halvtag ( og for mit vedkommende en frue ) Så her er en tørretumbler sagen.
En rask und mand som dig, Håndværker, knalder da bare et halvtag op. Så kan Mspjætteren også holde der, hvis du ikke lige gider sætte den ind. Så slipper du for sne på sadlen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Så skal du bare en tur på zanzibar til enkebal, og finde en frue. Så kommer halvtaget af sig selv! Det skal hun nok sørge for....

 

Her skal ikke noget fruetimmer ind, kunne recikere at der skulle ryddes op hver dag, og endnu værre vaskes op hver dag.
Der er for mange fordele ved at bo alene, til at jeg ønsker den slags selskab
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis