Barnet vil have en I-phone!

Ja og jeg aner ikke, hvad F..... det er. For to måneder siden var det en smart-phone, fordi man skulle kunne læse de der 'krimskrams-firkanter'. Koster sådan en sag ikke ekstra ud over tlf-abonnementet i forhold til vores andres mobiltelefoner? Og kan man som 11 årig virkelig ikke eksistere uden en I-phone? Kan man have glæde af den? Jeg har en nokia, der er to år gammel, den kan gå på nettet, hente mails og så kan jeg endda ringe fra den når der ellers er dækning her på øen. Den er jeg da meget tilfreds med og jeg kan ikke se at hendes nuværende, for to måneder siden uundværlige smartphone kan mere, end det med firkanterne,-så hvad hulen kan den I-phone?
Hjælp jeg mangler modargumenter eller noget meget væsentligt til at overbevise mig om vigtigheden i endnu en tlf,-for det er vel det det er ikk'?
Mvh
Helle, på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

59 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En I-phone er også en smartphone - blot fra MAC.

Jeg har selv en smartphone - Nokia Lumia 900 og er vældig tilfreds. Men de unge mennesker kan kun se at det eneste der dur er Iphone hvilket ikke er i overensstemmende med fakta.

I firmaet, hvor jeg arbejder havde vi en pilotgruppe til at teste 4 forskellige smartphones fordi vi skulle skifte vores normale ud med smartphones - Nokias Lumia 900 vandt over Iphone og et par stykker mere - androidbaseret.

Den store forskel på Nokias, Android og Iphone er brugerflade - Nokias er windows phone - mens Iphone er Mac.

Dit afkom kan ikke med god samvittighed kræve en Iphone hvis han/hun har en anden smartphone - det er ren mode !!

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Er selv den lykkelige ejer af to stk. iPhones.

Fruen er klasselærer i en 6. Klasse på den lokale skole og her render mange af eleverne rundt med iPhones. Nogle fik endda den nye 5'er et par dage efter den udkom....:-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Min søn har også en Iphone - men han har da nikket anerkendende til min Lumia :-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Wezio på 09 dec 2012 16:17
Er selv den lykkelige ejer af to stk. iPhones.

Fruen er klasselærer i en 6. Klasse på den lokale skole og her render mange af eleverne rundt med iPhones. Nogle fik endda den nye 5'er et par dage efter den udkom....:-)


Ja, det er utroligt hvad forældrene går med til - for de betaler vel ikke selv

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er da fuldstændig knald i låget at smide 4-5.000 ud til så dyrt et apparat til et lille barn.
Der vil da også blive tale om en eksorbitant dyrt abonnement, for at det lille barn kan spille tåbelige spil på app.
Lad ungen selv tjene til den ved hårdt BØRNEarbejde!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
gik selv fra nokia 3720 classic til iphone 4, og nu vil jeg ikke bytte tilbage.

men der findes lige så mange meninger om hvilke telfon som der findes mennesker og der er heldigvis en til hver.
men om det er en god ide og købe en iphone til et barn på 11 til 4-5000 kr der i forvejen har en smart phone synes jeg er fuldstændig sindsygt.
det næste der er med en iphone er at de ikke holder til så meget, titi og ofte er en enkelt tur på gulvet nok, så en tur til rep og 5-1000 fattigere.
jeg er ikke særlig god til telefoner derfor har jeg et læder cover til 80 kr og min telefon er nu 7 måneder
Tak, jeg er overbevist! Der flytter ikke nogen I-phone ind her, -selvom hun selv har sparet sammen, ved at synge en sang for Gud.
Det vil da være ærgerligt at de hårdt sammensparede penge skulle spildes på den måde. Jeg kunne nemlig heller ikke få en fornuftig forklaring på, hvorfor den skulle være bedre end den"gamle" smartphone. Nu har jeg bare en møgsur tøs...Men det går over når det ikke er så dårligt vejr, for så får man noget andet at tænke på...Ny sadel til hesten eller lign. for de penge de brænder vist for at blive brugt.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

kender det godt, hvis ikke jeg får min vilje kan jeg også godt blive 11 årig tøsesur
lige pt er det bil nr 2 jeg vil ha
smartbhones.til børn.???
de har da et hård liv blandt ungerne.
men trods alt er de på passelige med ders sarte ting. som iphone.
det er mest designet det er tiltrækkende.
og ikke så meget på funktion.!

men de fleste kan det stort set det samme. med små forskælle.
har en modil der kan det mest basale. (ringe og sms). og ikke andet.!
som suplement en taplet pc med android til net surfing forand tv.et.
i reklametidderne. og er nermest en forstøret smart phone med 10.1" skærm
i funktionsmæsigt undtaget opringen,!!!
jeg ville dælme ikke undvære min samsung s3, kom fra en samsung hændværker telefon..

men at skifte dyret ud med en iphone bare fordi, det virker absurd..
især når knægten er 11...
Der er yderligere 49 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis