Tumblerslange ud gennem mur??

Min tørretumbler skal af med den klamme luft, indtil nu er det med en slange ud af vinduet. Men det er altså lidt koldt med vinduet på klem. Jeg har dobbelt murstensvæg uden isolering i. Borer man bare en række huller gennem begge mure og piller sten og mørtel væk og sætter en kanal i? Isolerer jeg rundt om slangen for at undgå kondens? Eller køber jeg en kondenstørretumbler?
Mvh
Helle på Møn, hvor vi godt kunne bruge lidt mere sne!

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil gøre som du skriver,, lav et omrids af røret du skal have igennem muren,, og bor med et murbor rundt med ca en cm mellemrum, hak ud med en flad mejsel, isoler, og igennem med kanalen, og evt puds rundt om kanalen,, og du er klar,,
Tak NjL, rart at blive bekræftet. Jeg går flux i gang med at ødelægge muren,-jeg har lige købt mig en megastor slagboremaskine:-).
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hvilken diameter har den slange?

Og så skal den slange vel ikke sidde der i muren og blafrer i al fremtid. :o)

Risikoen for kondens er nok størst når der IKKE presses luft igennem slangen. Men hvis der trænger kold luft ind i slangen- udefra jo.

Du bør nok lave en bøsning/foring af en slags. Hvorigennem slangen kan stikkes. Og fjernes, fra. Og når der ikke er nogen slange i lukker du med en dut eller et låg af en slags. Eller propper en tot hø i hullet!
Eller uld. Eller hestehår mættet i tjære...værk agtigt! Det er jo et bondehus..

Elektronikteknikeren
Jeg stod der, foran gårdens flotteste murværk...Og nej, der kom ikke noget hul i muren. Jeg lirkede en rude ud, overvejede først at skære et rundt hul i den, men måtte nok erkende at chancen for at dét projekt skulle falde godt ud var meget lille. Så nu er jeg på vej ned i byggemarkedet efter en akrylplade og en rist der "kigger nedad",- forhåbentlig en der kan lukkes, ellers laver jeg et spjæld af en slags. Jeg har lidt ferie endnu....Jeg vender tilbage,-forhåbentlig med et foto.
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Annonce
Sørg for at din gennemføring hælder ud af hvis der skulle opstå kondens, denne vi så blive hældt ud på ydersiden af væggen.

allan
Hej Allan jeg gik bort fra murløsningen,-købte en akrylplade og en snedig rist, der klapper i når der ikke er pust indefra. dette arrangement monterer jeg i et 'rudehul'(ja, undskyld, hvad hedder et felt i et vindue?). Billede kommer snarest
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hvorfor ikke bare en kondens tørretumbler??
Fordi jeg har en tørretumbler,-og Tænk fraråder kondens-tumblere,-dårligt for indeklimaet.
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Skrevet af Raknes på 07 dec 2012 21:45
Fordi jeg har en tørretumbler,-og Tænk fraråder kondens-tumblere,-dårligt for indeklimaet.
Mth
Helle

okay, men så har du jo allerede svaret på den del..
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis