Vinter - Skal vi lege Bådnavne

Hej - Lad os lege bådnavne - Der er jo længe til sommer.

Det er jo dælme en kold tid vi - vi må finde på noget nyt, jeg vil foreslå at vi leger "bådnavne".

Hvem kender nogen sjove bådnavne???
- - - jeg kan lægge ud med billeder af nogen fine håndmalede og lidt søde navne.




Humør ligger på Arresø - fredet og smukt sted. Lille havn og lidt både hist og her - inclusive denne Humør.





2 Røde: Det var så Røe Orm fra Korshavn og en anden Røde Orm - hvor var det nu den lå, det kan jeg ikke huske lige nu.



Super Karla præsenterer jo sig selv.



Langø er ved Nakskov Fjord



Og den sidste jeg har hér er "Dybet" - meget smukt håndmalet bådnavn, på en meget beskeden båd.

Ja disse billeder fortæller jo lidt om, at uanset hvor lille båd man har, så er bådens navn det vigtigste - og folk bruger rigtig meget tid på fint håndmalet navn.

Er der nogen af jer andre, der har noget ?

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Desværre aner jeg ikke, hvordan man sætter billeder ind. Må se at få det lært en dag.

Nå, men min favorit over alle er den hedengangne supertanker TITAN URANIUS. Prøv at sige navnet nogle gange, så bliver det morsomt, rigtig morsomt. Sikkert derfor den skiftede navn til TITAN TAURUS.

Chr.

For de der ikke er så gode til engelsk: Når man udtaler TITAN URANIUS bliver det til "tighten your anus" (Stram dit røvhul).

http://www.icis.com/blogs/icis-chem...ranus.html

http://www.shippingtimes.co.uk/item426_titantaurus.htm


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er nu ellers meget nemt at indsætte billeder Chr.
Når du klikker på svar, kommer der den sædvanlige rude frem du skriver i. Under denne er der et par rammer hvor der i den øverste står vedhæftede filer, når du åbner den kan du se at der står: vedhæftede filer så er der en rude under  her klikker du på gennemse.... så kommer du ind i de billeder du har liggende på din pc. Klik på billedet og klik på Upload så skulle det hele gå af sig selv. Det skal lige siges at din fil ma. må være på 3500 k
Herefter klikker du på indsæt billede, og vupti så kan alle se  dit billede.
Her et fra mine sommer ture, taget fra styrehuset.Som du kan se, er det Sofus der har overtaget styringen.b.
Hej her kan jeg vist være med. Som indehaver af en sejlbåd jeg ikke kan sejle.....Og navnet er "What-4"....Og det hed den da jeg for mange år siden købte den til min nu afdøde mand. Og til dem, ikke lige mestrer engelsk, så betyder det noget i retning af "Til hvad?" Eller hvad skal det være godt for? Meget passende navn til en båd, der bare ligger og koster penge.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Skrevet af Håndværkeren på 07 dec 2012 17:12
Det står dig da frit for at lære at sejle den, lille ven  
Søde Jørgen,er du klar over, hvor meget trafik der er omkring vores havn, og jeg ligger inderst. Jeg kunne selvfølgelig begynde i morgen, der er rimelig tomt for øjeblikket! Du er velkommen til at komme over og sætte mig ind i sagerne!
Kh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Annonce
lige et par navne jeg har bidt mærke i:

Studielånet (lille kapsejladesbåd)

Diesel Queen (Stort lokum af en mototbåd)

Kummefryseren (gammel slidt kasseformet motorbåd)

Venlig hilsen

Jens

Hej igen allesammen

Det var dejligt at høre nogen flere.

Så fand jeg på at Google lidt ---- det viser sig at andre har samlet på skøre bådnavne før - her et engelsk bådforum:

Messing about in sailboats:
http://messingaboutinboats.typepad.com/sailing/2007/10/really-stupid-b.html
Men linket virker ikke????
--- så her er en håndful engelske navne fra denne side:
- Bottoms Up
- Boat-acious
- Buoys in the Hood
- Learning Curve (written upside down on a sailboat)
- Sea-duction
- Sea ya

Og så en ekstra: 
Never Again 2



 Hm ja det var så lidt engelsk - mon der er flere gode danske?

mvh A.



To ulykker kommer sjældent alene.
Jeg har faktisk haft en lille sejlbåd der hed "PAP Skivt"
Jeg har set en stor udlejnings sejlbåd der hedder "Fars Vilje"
Og i Brøndby Havn lå ellerligger en sejlbåd der hedder "Panik nok nu"


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har på Bornholm set en båd ved navn Sug Ellen, den syntes jeg er meget god
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis