Klinker i alle rum?!

Hey,

Det varer ikke forfærdelig længe inden jeg skal ligge klinker og har lige et spørgsmål...

Som udgangspunkt havde jeg tænkt mig at lægge klinker i hele stueetagen og så trægulv på 1. salen. Jeg har mine 2 stuer, samt børneværelser på 1. salen.

I stueetagen har jeg 2 toiletter, kontor, "biograf", bryggers, køkken/alrum og soveværelse. Mit spørgsmål er så om det er fint nok at lægge klinker i soveværelset eller er det No-Go? Jeg har naturligvis gulvvarme overalt, så der burde ikke blive fodkoldt...

Jeg kunne godt ligge trægulv i soveværelset, men så er det det eneste rum i stueetagen med trægulv og ville nu nok helst at det var ens i hele etagen, men hvad ville I gøre?

På forhånd tak!

 SELVBYGGER!!!

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det må jo siges at være smag og behag :-) jeg har også fliser (med gulvvarme) i hele stueetagen, med undtagelse af et lille værelse som tidligere blev brugt som soveværelse, der har jeg gulvtæppe.

om sommeren bruger man jo sjældent gulvvarmen, og så kan jeg godt hilse og sige at fliser er kolde når man hopper ud af dynen ;-) der vil jeg tro at et trægulv er mere behageligt :-)


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Klinker eller gulvbrædder er uden videre betydning.

Du smider alligevel et isbjørneneskind på din side af sengen!
Skrevet af Orla Nautrup på 04 dec 2012 01:22
Jeg sværger til et tykt gulvtæppe i soveværelset.


Enig - lækkert at sætte fusserne på om morgenen

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg ville klart vælge trægulv i soveværelset. Det er egentlig kun om vinteren at gulvet bliver varmt nok til at det er behageligt at gå på. ellers vil det føles koldt med bare fødder.

Man kan selvfølgelig bare lægge små (eller store for den sags skyld) tæpper i ganglinjerne oven på klinkerne. så er problemet løst.

Du skal også være opmærksom på rumklang i biografen med et hårdt gulv.

Venlig hilsen

Jens

Trægulv i kontor, "biograf" og soveværelse. Så er der heller ikke så stor forskel til overetagen. Klinker i rum som er fugtpåvirket eller skal rengøres ofte.
Det er akustik-mæssigt en dårlig idé med klinker i en "biograf".
Skrevet af Aarhus-Bruger på 05 dec 2012 15:37
Det er akustik-mæssigt en dårlig idé med klinker i en "biograf".

Ja, men trægulvet er i den forbindelse ikke et alternativ.
Der skal tæppe på af en god tyk kvalitet, og gerne også på væggene, hvis man ikke bruger andre mere fancy dæmpematerialer.
Husk i øvrigt at lyd forplanter sig nemmere igennem døre og vinduer, så hvis husets andre beboere ikke skal være alt for generet af biograf lyden, skal der ikke være for mange af den slags (altså beboere)    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis