Hulmursisolering med iso+


Jeg skal have isoleret mine hulmure med isolering, gerne med flamingo granulat
Jeg faldt over et produkt fra Dansk Hulmursisolering der hedder iso+ - er der nogen der kender til det ?

Har modtaget et tilbud, som jeg har lidt svært ved at vurdere om er reelt ift pris.
Mit hovedhus er murermesterhus fra 1952 med 1. sal og kælder. Stueplan på 60 kvm. Det har de vurderet koster 16.000 incl moms.

Derudover har jeg en tilbygning på 55kvm som idag er isoleret med lega. Det skal de med udtagning af lega ha 15.750 incl moms. Synes han nævnte at udtagning af lega løb op i 6.600 incl moms
Kan det betale sig at skifte lega'en ud med flamingo granulat?

Min varmekilde er fjernvarme til ca 550 kr. pr m2

/Henrik
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor tager du ikke de leca nødder ud selv??? En eller to sten ud for hver halve meter i bunden og så triller de selv ud Det er ikke så svært Resterne kan du suge med f.eks en aske støvsuger http://www.harald-nyborg.dk/p4542/askesuger-22l-500w-wasco.

Nu vil jeg på ingen måde gøre mig ekspert på isolering, men er ret sikker på det kan betale sig at udskifte leca nødder. Skal selv havde det gjort til næste år på en tilbygning.
Har du overvejet papiruld? Jeg har lige givet 8000 for isolering med papiruld for 64 m2. ( - de 1500 jeg fik tilbage fra energipuljen).

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hvad skal man mene om et firma der på deres hjemmeside plabrer løs om isoleringsmaterialets fortræffeligheder?
Uden at levere nogen som helst dokumentation for egenskaberne!
Grunden til at jeg gerne vil ha flamingo i stedet for papirgranulat er primært at flamingoen ikke er modtagelig for fugt og ikke kan komprimere sig og dermed synke fra toppen af hulmuren.
Papirisolering er i nogle tilfælde tilsat forskellige salte, der kan få murbinderne til at fortære.
Korriger mig hvis min opfattelse er forkert.

Flere steder på nette kan man læse at når der tilsættes grafit til flamingoen øger det isoleringsevnen. Er der nogen der kan bekræfte dette ??

Synes man skal være varsom med at skrive at et firma er et fusker firma uden der er 100% belæg for det. Det kan trods alt skade deres forretning.



Ja, selvfølgelig skal man passe på med at stemple dem som fuskere, men man skal også være varsom og realistisk når man køber noget. At de postulere at deres produkt er bedre end alm granulat, uden at kunne dokumentere det er direkte dumt og lugter af fusk og bedrag!
Man ser ofte at flamingokugler anvendt som hulmursisolering sætte sig med tiden!

Jeg ville vælge et mineraluldsprodukt indblæst af et anerkendt firma.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis