Gummilister ved vindue

Hej,

Vi har købt et udstillingshus fra 2008, som bygherre stort set har bygget, anvendt til udstilling, og ladet stå til det blev solgt (læs ingen vedligeholdelse). Der har deraf været en del øv-oplevelser, og vi har blandt andet opdaget, at gummilisterne ved vinduerne ser ud som på det bedhæftede billede.

Det er gummilister på alle vinduer og terassedøre, der ser sådan ud i bunden og ca. 10-15 cm op i hver side. Vinduer i alm. højde er ikke berørt.

Både vi selv og naboernes gummilister ser sådan ud, og vi har begge anmeldt det som en fejl/mangel hos vores respektive bygherre, der henviser til eller kontaker Velfac, der har leveret vinduer til begge huse. Her er svaret, at det er fugle, der har spist i gummilisterne.

Fugle, der har spist gummilisterne... for mig lyder det lidt som en underlig forklaring, og derfor vil jeg hører om andre har haft lignende oplevelser eller ved, hvad dette rent faktisk skyldes?

Håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Ronni Feldt
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik vidst ikke lige sat billedet ind:



Sådan :-)

- Ronni

Har heller aldrig hørt om det før. Men det ligner rigtignok noget som fugle har hakket i.

Men det er jo sådanset ligemeget.

Velfac kan ikke frasige sig ansvaret!

Det forhold at fugle åbenbart kan lide at spise af glastætningslisterne, (som de retteligen kaldes), er en mangel ved vinduerne! Naturligvis.

Og derfor skal Velfac skifte listerne. Til nogen der ikke er appetitlige for fugle! 
Der er 5 års mangelansvar fra byggeriets aflevering til bygherren. Endvidere er der formodentlig tegnet en ejerskifteforsikring!

Det skal siges at det er en lidt speciel mangel. Men den har da den fordel at Velfac næppe kan have interesse i at den bliver kendt på landsdækkende TV!  Hvor de jo tidligere har fået en hård medfart! 

Hej Jens,

Mange tak for svar.

Ved du noget om, hvordan man har/kan konstatere, at det er fulge, der har gjort dette?

- Ronni
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis