Naturgas!

Nu har jeg ligget vågen i årevis med dårlig samvittighed over ikke at fyre med den rene og miljøvenlige naturgas, men i stedet har brugt de fæle træpiller som nu bliver belagt med straftold.

Så ser jeg til min store forbløffelse, at nu er naturgas også livsfarligt:  http://www.b.dk/nationalt/400.000-n...iske-smaek

Nu er det så åbenbart fjernvarme, der ikke er farligt.
Kommer fjernvarme ud af intet? Lidt ligesom el-biler der er forureningsfrie idet strøm til opladning åbenbart også kommer ud af intet? Eller?????????

Med venlig hilsen
ktm

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt lige som DSB-tog, der skulle køre på "CO2-neutralt strøm" jf. en reklame på deres skraldeposer!??? WTF!?
Så hellere en gammel Land Rover ;-)
Mvh. Andreas
Intet opstår af intet - undtagen lommeuld. Alt brændsel har krævet energi at skaffe. Træet i skoven har krævet en motorsav og bensin og olie samt kørsel. træpillerne er også fremstillet med brug af energi. Olien er en kæmpeindustri worldwide. Gassen også. Så hvor er vi. Biobrændslerne er CO2 neutrale og det er vel godt for omgivelserne. Men så er der partikeludledningerne. Fjernvarme er som princip fint, men sindssygt dyrt for nogle. Få det bedste ud af din egen situation - tilpasning. 

mvh

 varmetossen

Nemlig Andreas!

Næh Klaus! Hvis du lytter til landets vise ledere, (børnebanden) så vil du erfare, at el til de populære el-biler er helt uskadeligt og nærmest gavnligt for miljøet, ja faktisk kommer det vist nok ud af intet. Spørg bare Idapigen - hun er vist meget klog på de sager.

Jeg er så lykkelig over, at min mistro til fjernvarme, naturgas, fyringsolie, el-varme osv fik mig til at vælge en ejd. ude på Lars Tyndskids Mark, hvor intet af den slags lort kommer ud. Så må jeg indtil videre nøjes med CO2-forsyningssikkeherhedsafgift på mine træpiller, indtil det bliver for galt, og jeg må til at hente brændsel i Sverige eller Tyskland.
Det kunne være, at man skulle til at se sig om efter en gammel lastvogn!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Vi havde jo Bjørn Lomborg, dertalte højborgen midt imod, og blev formodentlig fjernet af samme grund. Jeg vil gerne se et regnskab der sandsynliggør at økonomien i vindmøller er forsvarlig. Det aktuelle naturgascirkus er helt absurd teater hvor de skyldige er fuldt beskyttede mod konsekvenser.

 varmetossen

Det er jo ganske almindeligt, at man slår budbringeren af de uønskede nyheder ihjel. Det kendte man allerede i oldtiden, og det har ikke ændret sig siden.
Gamle Glistrup advarede imod tøjlesløs indvandring fra Muhamedanien. Han blev som bekendt kastet i fængsel, men hvad skete der?
Lomborg havde jo nogle rigtig fornuftige pointer, men fordi han er den, han er, skulle han kanøfles. Man gad end ikke lytte til hans teorier, som jo bare var almindelig fornuftig pragmatisme og snusfornuft.

Men det var da godt at vi fik lagt naturgasnettet ud til mulltimange milliarder, ja vel nærmest villyarder?
Hvorfor kunne man ikke bare omgøre gassen til el og så sende det rundt i det allerede eksistrende el-net? Nu kan man så nedlægge hele lortet og sende regningen til de tvungne gasbrugere!! Men der er helt sikkert mange, der får kors, bånd og stjerner på, resultatløn, dingdongbonus, incitamentsbetaling, gyldne håndtryk osv!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Ja, først skal man betale for tilslutningspligt og nu skal de samme ejere betale for afslutningspligt. Snak om urimelige vilkår!
Her i pastoratet har man så ydermere eksperimenteret med decentrale kraftvarmeværker, de såkaldte barmarks anlæg, baseret på naturgas.
I guder hvad de stakler er blevet martret med af regninger, 30-40.000 kr. årligt for almindelige små parcelhuse, for en 3-5 år siden. Hvad de betaler nu ved jeg ikke. Det var simpelthen for pinagtigt at følge.
Gad vide, hvad de nu skal betale for at slippe ud af det lort+?

Med venlig hilsen
ktm

 

Naturgas.

Det er sådan noget, køerne lukker ud, når de ligger og fordøjer.
Naturgas er meget ren eller de fleste nyere varmeværker(gas,olie og piller) er rene. Hvis forbrændingen er rigtig.
Men hvis et værk levere varme til mange kunder, bliver det jo mere effektivt og billigere/renere i drift.
Jer tror desværre ikke det bliver billigere, men som nævnt tidligere . Til bedre løn

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis