Skotrendeprofil ved huntonit undertag

Så kommer der næste spørgsmål i mit undertagsprojekt

Jeg har fået specielt bestilt nogle alu-skotrendeprofiler med et specielt mat look. De har være lidt længe undervejs så jeg har lavet en del af undertaget allerede og skal nu have skubbet profilerne på plads. Lidt besværligt, men på den anden side er det jo en fordel at man ikke falder igennem taget når man bevæger sig rundt deroppe

Nå men det er sådan set en standard profil på 165 mm, med opbukkede false i siderne - ligner denne her: http://www.bygmax.dk/alu-skotrende-enkelt-7-alu.html

Men hvordan spiller det så sammen med huntonit pladerne? Hvis man kigger i vejledningen er pladerne bare lagt et lille stykke hen over (Rimelig dårlig vejledning, der er stort set ingen mål iøvrigt!). Klæber man normalt her i øvrigt?

Jeg kunne blive fristet til bare at banke falsene flade med en hammer! Men hvad er den rigtige fremgangsmåde?
42 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis de skal under undertag (altså den nye måde at lave skotrende) så skal de slås fald. Men så have jeg lavet dem 40cm til hver side.
Hvis du lægger noget under ombukket på 5 mm så den ikke bliver helt fald.
Hmm, jeg havde en mistanke om at det ikke var helt godt, de skulle have været større.

Det jeg forstår på dig er at jeg skal banke dem næsten flade, putte klæber på ombukket og lægge pladen indover.

Er det så godt nok, eller skulle jeg supplerer med nogle ekstra, helt flade aluprofiler i 40 cm bredde nederst? Jeg vil jo gerne beholde looket fra de specielle profiler? Det giver så lidt en udfordring, for hvor løber vandet så hen hvis det kommer ned i mellem de to plader, jeg tænker nede ved tagfoden...
Ved tagfod skal den knække op så den kommer til at ligge i højde med fodblik (efter min mening) og så bukkes ned i tagrende ligesom fodblik
Annonce
Du kan godt få dem forlænget med nogen ekstra stykker for du skal også bruge en profil til at skjul lægter ved skotrende hvis man ikke vil se på en lægte.
Sidder her og hiver mig håret, det er nemlig ikke bare en skotrende det drejer sig om, men fire! Dvs materialer for 3-4000 kr! Umiddelbart er den rigtige løsning at smide hele skidtet ud og starte forfra. Med en uges ventetid på nye profiler! Så det med at forlænge dem lyder rigtigt, rigtigt interessant, det var ikke faldet mig ind. Hvis jeg nu fjerner ombukket og lægger en strimmel butyl, og så lægger alu flat ud til 40 cm bredde, vil det fungerer? Eller hvad tænker du på, vil du klæbe det sammen med den anden profil til lægterne?
Kan ikke lige tegne på min tablet men du kunne få bukker et stykke med et ombuk på. Så kan de hægtes sammen. Du hægter dem sammen evt med butyl imellem og så slår du falsen sammen altså der hvor de hægter i hinaden. Håber det er til at forstå.
Har du ikke læst vedledningen fra huntonit ?

Du skal lave en planlagt skotrende, også klæbes undertaget til skotrenden med tagfodstape langs kanterne.
Ellers skal du lave skotrende som man gjorde førhen:-) det var jo også en mulighed.

Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis