Død bosch logixx opvasker

Vores gamle bosch logixx opvasker gav et højt klonk fra sig den anden dag midt under et program. Derefter var der ingen strøm på maskinen, servicet var selvfølgelig stadig beskidt og der stod vand i bunden. Der er strøm på klemmerne i dåsen, hvor den er koblet til, så jeg tænker om der kan være sprunget en sikring eller hvad der kan være sket? Det skal siges at jeg tidligere har fundet en død mus inde i elektronikken, så der er potentiale for en kortslutning, men den har kørt fejlfrit i en pereiode nu og tidligere fejl har ikke haft noget med elektronikken at gøre.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvis din maskine har "aquastop" er det nok det der er udløst - kontroller om der er vand i bakken i bunden af maskinen !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej
Helt ærligt så ved jeg det faktisk ikke, men normalt er der en slags bakke med kanter på måske 3 - 4 cm.i bunden af maskinen hvor vandet så vil lægge sig og i den  må være en slags flyder der registrerer om der er vand i bakken ???
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
hvis der var vand i maskinen da den stoppede så er det ikke aquastopet der er aktiv.Når at sikkerheds føler i bunden af maskinen bliver aktiv tvangs styre den afl pumpen så jeg tvivler meget på at det er det.
Hvad det er der har sagt en lyd ved jeg ikke lige men jeg er ret sikker på at der er sket et eller andet med printet.Der sidder ingen sikringer inde i maskinen så det kan ikke være det

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>

Aquastoppet  styres af en føler i bunden af maskinen i den bakke som Polobjørn beskriver det. Hvis der er vand i bakken under maskinen stopper den.  Så bakken under maskinen skal tømmes.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis