Nyt gulv, gammelt gulv ikke i niveau (billede)

Vi er ved at lave et køkken/alrum i vores 50'er hus. Vi har væltet en væg i det gamle køkken til stuen. Det gamle køkkens gulv ligger ca. 1-2 cm lavere end stue gulvet og vi har en spaltefra den gamle mur.

Det gamle gulv er et egetræsparket, der er udtjent sin værnepligt. Vi ligger derfor nyt plankegulv:
http://www.garant.nu/plank-traegulv...anter.html

Hvordan vi bedst klar til at ligge sådan et gulv med udfordringen med niveau forskel samt hullet fra den gamle mur.




Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Begge gulvbelægningerne skal vel op.

Men det fremgår jo ikke om de eksisterende gulve ligger på bjælkelag eller strøer???

Hvad skal det ende med - af gulvbelægning?
Jeg håbede på man kunne ligge egetræs plankerne oven på det eksisterende så jeg ikke skal til at brække gulv op?. Det eksisterende egetræsparket ligger på strøer

Det skal som linket angav, ende med 1 stavs egetræs planker

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis gulvet er fra 50'erne skal der vel også isoleres?
Så er der god fornuft i at brække det hele op, og lave et nyt gulv i hele rummet.

Mvh jens
Der må jo være en kælder nedenunder?

Hvis det er strøer så er de da bare op med det hele. Du kan ikke forvent at et 50'er gulv på strøer på nogen måde er knirke- eller lydefri.

På med nye strøer og evt. blændgulv og din foretrukne 14 mm click-gulvbelægning. Eller f.eks. 22 mm brædder direkte på strøerne.

Af med det gamle gulv, og ret det op så det passer med det gamle.

Af lægge andet gulv direkte på dette, er ikke en løsning der kan anbefales.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce