Huller i dæk,glasfiber

Da jeg skal have afmonteret dæksfittings til sejl,vil jeg gerne spørge hvad jeg skal købe til,at fylde hulerne ud med så de bliver tætte igen ??.

Kan jeg gøre det på denne tid af året ??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo lidt af et spørgsmål !
For hvor tæt sidder de huller og hvor store er de, som midlertidig kan du fylde hullerne med polyester spartel masse. Men ikke på denne tid af året, så er du begyndt at afmonterer, så dæk af med noget tape så hullerne ikke fyldes med skidt.
Hej
Tak for mail
Hullerne er 6 mm og 6 cm i mellem,de er utætte nu og giver en masse vand over det hele, da det løber på undersiden,alt efter hvordan båden ligger sig
Det bedste er jo nok at lægge glasfiber under hullerne, d.v.s. du skal have gelcoaten slebet væk på undersiden af dækket og hvor hullerne ellers befinder sig. Så kan du støbe to lag glasfiber måtte på give gelcoat igen. Og så fylder du hullerne op med polyester spartel oppe fra, så garantere jeg at der aldrig vil komme vand ind den vej. Nogen vil måske mene at det er nok at fylde hullerne med poly spartel, jeg tror bare ikke det vil holde uden at der ligger glasfiber under.
Tak for hjælpen,den er printet ud
Nu sætter jeg en bolt i med pakning vinteren over
Nu håber jeg ikke der er indstøbt balsatræ eller skum, så er der problemer.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej
Nej det glasfiber (LM 21)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også