volvo penta md21a problemer

hej er der nogen af jer der er eksperter i den motor og dens problemer?

problemet er at når jeg sejler går den max 2200 o/min dertil går den ned i omdrejninger kortvarit og op igen.

har prøver at skifte brændstof filter dog uden nogen forandringer.

er der nogen der har nogle gode bud?

jeg har vedhæftet to billeder af den pågældende model.

mvh
Daniel

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du også tjekket om olien/brændstof kan løbe frit igennem rørene til pumpen. Har du tanken under eller over motoren, er den under kan det være pumpen der periodevis sætter ud.

Iøvrigt flotte billeder
ja tanken ligger under pumpehøjen, er der nogle gode metoder til at måle trykket på pumpen?

jeg har ellers sådan en fin volvo penta reperations bog, dog fortæller den kun hvordan man adskiller motoren, ikke engang hvordan man vedligeholder den, hverken med vand eller olie

jeg er heller ikke sikker på om den er tilsluttet korrekt, men slanger til tanken.

det ville være rigtig fedt hvis der var en der gad tage et kig på den.

 

Jeg havde samme problem - men det forsvant da jeg rensede grovfiltret. Det sidder i toppen af pumpen hvor du også manuelt pumper brændstof ind ved udluftning.

Allan
okay, tak det vil jeg prøve at rense også.

 

Hej Zap Zap ( Dr. Lyn )
Den motor har aldrig siddet i et køretøj, det er en marine diesel !
I øvrigt er tråden fra 2012
Motoren blev brugt i peugeot 303 og 304. Næsten alle dele kan stadig fås, kun er det svært at skaffe "marinedelene", altså varmeveksler. Afgasrør og der hvor vand og udstødning blandes kan fås hos Crommarine.

Allan
perfekt lige hvad jeg skulle vide, jeg står med en der har kørt uden olie...... tak skal du have

Dr_Lyn
Undskyld Dr. Lyn
Jeg troede på min hukommelse vedr. mit sidste indlæg. Her kommer de rigtige oplysninger:
Volvo penta MD21A er en standard Peugeot motor som blev brugt i Peugeot 504/505.
Motoren blev kaldt "Indenor XDP 4/90.
Delene herfra koster kun en brøkdel af hvad de koster hos en Volvo Penta forhandler.

Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis