Hempel gulvmaling?

Hej med jer

Jeg har et værksted hvor gulvet skal males. Gulvet er gjort klar efter alle kunstens regler, dvs. afrensning, slibning, støvsugning osv.

Jeg er blevet tilbud noget gratis Hempel Hempathane Topcoat 55214 maling som skulle have været anvendt som bådmaling. Spørgsmål er, om jeg kan anvende denne på betongulv? Umiddelbart virker det ikke som om at den kan anvendes som primer, så der skal noget andet til?
Er der nogen af jer kloge mennesker derude der kender malingen?  Link til produktark:

http://www.hempel.dk/internet/inedk...214_DK.pdf

Alternativt overvejer jeg Biltemas epoxy eller vandig epoxy fra Vesla. Kender I dem?

Mvh. Jacob
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal købe maling specielt til betongulve, alt andet slides hurtigt af. Du kan også bare smørre et ordentlig lag lindolie på, der skal en del til for det trækker ned i gulvet med samme hastighed som havde det været trækpapir. Husk at iblande zegativ ellers vare det måneder inden det tørre op.
Håndværkeren. Du vil have ham til at fernisere sit betongulv?
(Det hedder forresten siccativ, den tørrelse der skal i linolie.)

Hempel laver god maling, ingen tvivl om det. Men produktet du nævner der Jacob, er primært til professionelle brugere, skal anmeldes ved brug udenfor sprøjtekabine og er p....giftgt. Ikke et produkt jeg ville bryde mig om at bruge.

Kvaliteten på Biltemas epoxy kender jeg ikke, men Veslas epoxy kender jeg naturligvis, da jeg selv sælger den på http://www.maling.nu/epoxy-gulvmaling/. Vesla bruger den selv, når de er ude og lave industrigulve, så det er et prof. produkt. Men det har du jo opdaget Jacob. :-)



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja det vil jeg, det er ofte brugt i gamle huse for at forhindre fugt i at gå op igennem gulvet, det skulle altså også give en god slidflade.
Med hensyn til Biltemas maler varer vil jeg gå i en stor bue uden om, har prøvet deres bundmaling til båden, det havde overhovedet ingen virkning. Det siger jo også sig selv, det kan ikke lade sig gøre at lave kvalitets maling til de priser de har. Og jeg er sikker på at de ikke sælger det for deres blå øjnes skyld, de vil også tjene på det !

Epoxy er noget giftigt stads at arbejde med
Ja, epoxy er ikke ufarligt. Men der er dog forskel på, om man arbejder med en epoxy der giver luftvejsgener og afdamper organiske opløsningsmidler. Eller om man nøjes med en mere harmløs vandig type, som man bare skal beskytte sig mod direkte kontakt med, ved at bære handsker og overtrækstøj.

Linolie er ganske harmløst, det har du ret i, mens siccativ er flygtigt (afdamper organisk opløsningsmiddel og indeholder Naphtha (råolie) hydrogenbehandlet tung og Cobalt-2+salt.

Men igen, man må afveje det ønskede resultat i forhold til den risiko der er ved at bruge et givent produkt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også