Det svære vindues-valg: Velfac, Ideal Combi, Håndværkervinduet, tja...

Puha, jeg synes ikke det er nemt.

Har tidligere lavet indlæg lidt om det samme, men er ikke kommet meget videre i min proces.

Jeg står og skal have skiftet vinduet er hele hytten 190m2 1 kælderdør, en bryggersdør og en hoveddør.

Det bliver en større udskrivning og man vil jo gerne have det bedste af det bedst.

Nu kommer Velfac og giver et tilbud - ikke at jeg regner med at benytte dem, men så har jeg da en referenceramme og nogle der kan give nogle input.

Velfac havde jo en grim sag i 2008 og der er mange negative tråde på nettet og om deres produkt er blevet bedre er svært at vide? Er de det?

Ideal Combi laver nogle spændende produkter men også her finder jeg flere negative tråde om lige frem is indvendig og ikke mindst dårlige behandling når man forsøger at komme i dealog med firmaet.

Passiv Vinduet fra Horn Vinduer lyder da også spændende, men her kan jeg ikke finde meget feedback.

Håndværker vinduet har naboen fået og de er i hvert fald ikke dyre, men hvordan de klare denne vinter ved jeg ikke...

Samlet set er jeg forvirret, meget. Vi vil gerne have funktionelle vinduer, der sikre et sundt indeklima og der forventes at holde i mange år endnu.... - hvem vil ikke det?

Hvem ville du vælge? Hvad ville du vælge?

Skub mig lidt på vej....

Mvh

Frederik
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil noget med træ/alu syntes jeg du skulle kigge på Protec, det syntes jeg ser fornuftigt ud og efter mange overvejelser bestiller jeg vinduer hos dem til mit sommerhus.
Hvis du vil trævinduer skulle du bestemt overveje Vipo som for mig at se laver rigtig gode vinduer.
Til sommerhuset har jeg fået priser på begge produkter og prisen er stort set den samme for 2 døre og 9 vinduer.
Når jeg vælger Protec skyldes det udelukkende at huset ligger 150 m. fra vesterhavet og jeg tror på at jeg får mindst vedligeholdelse med træ/alu løsningen.

God fornøjelse med dit projekt.
Bjarne

 

Heller ikke her. Uanset hvor jeg boede ville nok holde mig til træ.

Og det er nok rigtigt at der er mange at vælge imellem.

Men kaos bliver jo ikke mindre af at indhente tilbud fra vidt forskellige typer.

Hustypen må jo indebære visse krav til vinduesdesignet.
Dernæst alu, træ, plast eller komposit(?)
Hvad med prisen?
Og måske livsindstillingen. Er man til vindueskoncerner eller små hyggelige fabrikker på Ærø!
Derimod skal man nok ikke læse for mange reklamebrochurer. Som jo er det rene skjønmaleri og manipulation! :o)

På den måde må man vel komme ned på et overskueligt antal - at vælge imellem!
@Sitting Bull

Tak for dit svar.

Jeg forstår dit svar, men jeg synes det bygger på en præmis om man har branche kendskab, altså:

Træ vs træ/alu synes jeg ikke er clear cut. Træ har vedligehold, men er det ellers bedst? Træ/alu har mindre vedligehold og flere steder nævnes problemer med kulde og varme-broer. Nyere vinduer påstår de har løst dette, bl.a. Ideal Combi pg Future+.

Prisen: tja, bum... hvis der var et "bedste" vindue betyder prisen ikke så meget, men det er jo det der ikke er... Jeg kan ikke finde noget "bedst i test" af vinduer.... Derfor denne tråd. Sagt på en anden måde jeg betaler gerne 30% mere end billige vinduer hvis jeg ved de er de bedste, men den dokumentation kan jeg ikke finde nogle steder...

Livsindstillingen er vel for os mest: dansk bygget og designet....

Og nej, jeg synes ikke der er et overskueligt antal vindueproducenter. Som forbruger uden fagindsigt synes jeg det er jungle, hvor der ikke er gennemsigtighed og hvor det er svært at sammenligne produkter på andet en u-værderier og e-referencer, men hvad med den langsigtede holdbarhed, hvad med garanti for ingen kondens, hvad med "bedst i uafhængig test"....

Nå, vi kigger videre - men det er lidt træls det kræver en phd i vindues-udvælgning..

Mvh

Frederik

Men sådan er det jo altid. En jungle. Når man skal vælge!
Uddannelse, pæretræer, tandpasta - og  vinduer! 
Når man starter på et eller andet emne eller projekt!

For undertegnede hedder junglen for tiden bla. stålskorstene!
Men der er jo ikke andet at gøre end at sætte sig ind i emnet.
 
Således at man efter omhyggelige studier, undersøgelser, grundige overvejelser samt snak her og der.

Er klar til at træffe - den forkerte - beslutning!!!

Annonce
Det er rigtigt, men mange andre gange finder man større, uafhængige test.

Som forbruger er jeg i hvert fald glad for Tænk.

Mvh

Frederik
Har netop købt ti stk fra Danske Vinduer.
Ikke noget at klage over!

http://www.danske-vinduer.dk/
Tak for link, men lige netop dem er de eneste jeg ikke kunne finde på at bruge.

Jeg forstår på andre tråde at de er under konkurs:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/172162

Mvh

Frederik
Fandt nu et link: http://aoh.dk/artikel/vinduesfirma-i-sunds-konkurs

Mvh

Frederik
Skrevet af frold på 08 okt 2012 14:59
Fandt nu et link: http://aoh.dk/artikel/vinduesfirma-i-sunds-konkurs


Det ser ud til at Danske vinduer fortsætter med nye ejere....

http://www.trustpilot.dk/review/www.danske-vinduer.dk

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis