Kap- Geringssav

Hej LDS.

Har fået anskaffet mig en helt ny dewalt dw718 kap geringssav. Da den var 2000 billigere end den nye model 780 og som jeg kan se kun har en stor forskel. Støvudsugningen. Den er virkelig skod på 718 hvilket jeg i forvejen godt vidste. Men kan man forbedre det? problemet er at støvfanget er for småt. Tænker så om man kunne lave noget selv. Kan man varme plexi glas op og forme som ønsket eller er der andre der har nogle gode ideer til mit lille projekt. (har en festool støvsuger der skal kobles på


Hilsen Brian
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Interessant tråd, har selv en 718'er og har også bandet den ringe støvudsugning langt væk. Jeg har haft kigget på udsugningsstudsen på 780'eren og overvejet om den måske kunne tilpasses.
Jeg har overvejet at lave et nyt, der hæftes fast på selve saven ala det Festool har på Kapex'en.

Med venlig hilsen

Anders

Hej Anders

Har selv overvejet og lave noget nyt der sad på siden af saven. Men eftersom saven kan tiltes til begge sider tror jeg det på en måde vil komme til og sidde til mere gene end gavn.
Men undrer mig lidt over ingen har forslag til hvordan man kan forbedre den ellers fantastisk lækre sav der har det ene minus.

Brian
Jeg har overvejet at lave et støvfang der kan hægtes på selve savhovedet, det skal så nok være aftageligt, så man kan save højere ting end bare et brædt. En skam at støvudsugningen ikke sidder på savhovedet, så kunne man lave noget som vist her.
Hvis det ikke virker, har jeg overvejet en kasse rundt om bagsiden af saven som vist her.

Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis