suzuki Alto bremse problem

min søns mor har en lille suzuki Alto 1,0 fra 97
den har et underligt problem med bremserne, det føles som om der er luft i systemet. så sidst det viste sig luftede jeg dem ud og alt var godt, (der kom dog noget underligt sort snask ud af systemet) det er ca 2 måneder siden og nu er problemet der igen, den skal pumpes for at få fuld bremse effekt. den taber ikke væske.

er der nogen her der kender til det problem? jeg har rodet meget med bremser gennem tiden, men den slags fejl har jeg aldrig haft uden at en bil mistede væske samtidig.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det sorte snask stammer nok fra bremseslanger, eller stemplet i hovedcylinderen.
Som jeg lige husker det, kan en defekt hovedcylinder godt give luft i systemet, uden at den taber væske.

Prøv at tage manchetten af hovedcylinderen, og kontroler den skal være helt tør.
mvh jens
Hvis der ikke kommer luft ud, når du udlufter, men sort snask. Så tror jeg fejlen kunne være bremseslangerne, prøv at mærke efter om de virker bløde.

mvh jens
jeg har desvære ikke bilen her hjemme, men vil gå den efter når jeg får den herned.
tror ikke det er bremseslangerne, den fungere jo fint efter en udluftning, tror jeg satser på hovedcylinder.
og så aligevel, på sådan en japser karet er alt jo muligt

gad vide om en hovedcylinder fra en anden bil kan passe på en alto, jeg har indtil flere forskellige liggende fra VW og vist os en fra en corolla

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-


Hej

ABSOLUT  INGEN eksperimenter med hovedcylindere der "MÅSKE" passer  -  det er din søns liv  og måske mit           du vil eksperimentere med  -  DET VIL JEG HELST VÆRE FRI FOR.
Hvis den skal skiftes og en original er for dyr, så køb en uoriginal af god kvalitet så lever vi længere  -  på forhånd mange tak fra mig og hele min familie !  
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
bare rolig jeg satser ikke hverken min søns eller andres liv, det var blot et strøtanke mange biler passer reservedele på tværs af mærkerne så teoretisk kunne det lade sig gøre.

i øvrigt er det ganske umuligt at hitte en uoriginal hovedcylinder til en selvkørende højtryksrenser så hvis det er den blir det nok en brugt fra en hugger

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis