Nye døre i sommerhuset.

Hej Folks.

Jeg planlægger at udskifte mine snart 40 år gamle døre i sommerhuset med hvide glatte døre incl. udskiftning af karm og indfatninger.

Har kigget rundt på nettet og fundet swedoor døre til kr. 289,- , karme til kr. 399,- og indfatninger til kr. 165,- pr. dør. Alt i hvidt.

Men-men......

Det er døre i standardmål 72,5 x 204, hvor jeg lige var ude at måle mine - de er 72,5 x 199.

Prisen for disse vil være ca. kr. 1.100,- pr. dør - også Swedoor.

De ovennævnte typer er celledøre.

Kan man skære et par cm. af i top og bund på en celledør og lukke med en liste i dørens tykkelse indenfor pladerne - altså så de ikke kan ses ?

Massive Swedoor i standardstørrelse 72,5 x 204 koster kr. 599,-/stk. og ca. kr. 1.800,- i mine mål.

Og massive har jeg set er træ de første par cm. og spånplade for resten - er det forsvarligt at skære af dem  i top og bund ?

Jeg synes de færdige døre i 199 eller 200 cm højde er urimeligt dyre.....


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

39 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, bare skær dem ned, jeg ville bare nøjes med at skære dem i toppen, så grebet ikke kommer længere ned, også er der mindre arbejde...
Jeg ville male de 40 år gamle døre - og fremover betegne dem som kulturarv! :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Koluda : Takker - tor lige jeg køber en enkelt dør først for at prøve

SB : Kulturarv ? - hmmmmm - gamle skrammede karme og umoderne indfatninger,der faktisk bare er lister malet mange gange - no way

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvor i landet skal du bruge dørene? Jeg har 8 stk. nye glatte døre liggende i standardmål. Mener det er Swedoor. Det er dog uden karm. De ligger ved mit sommerhus i Skjern.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Jeg skal bruge dem i Vejers - over Skjern er kun en lille omvej.

Jeg skal alligevel købe karme for sig selv, så det er ikke noget problem.

Men dørene skal kun være 72,5 cm brede - de fleste i dag er 82,5

Standardstørrelser er 62,5 - 72,5 og 82,5 cm i bredden

Skriv igen med pris, hvis bredden passer.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Lige nu ( indtil . 20.okt. ) har XL-byg swedoor celledøre ( standardstørrelser ) til kr. 249,- / stk - så jeg må hellere få købt ;-)

Swedoor karmene er så alt for dyre - så det bliver fra Bauhaus. Jeg skal også kun bruge dem i 75 mm tykkelse - og dem har Swedoor ikke - så vidt jeg kan se. ( faktisk er væggene 85 mm - så der må en 10 mm liste på )

Så må det briste eller bære ( helst bære ) med den afkortning på 5 cm i toppen. ( prøver lige herhjemme med en enkelt i weekenden )

Jeg regner med at gøre det på rundsaven med en klinge med tætsiddende tænder - dække savsporet af med malertape inden - og så se om jeg kan sætte den liste jeg skærer af i døren igen - ellers må jeg købe en liste i den rette tykkelse.

Lyder det helt skørt ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

hej EISOE

Skal i gang med samme projekt i mit sommerhus - dog kun en enkelt dør, men jeg hører meget gerne om dine erfaringer når du har prøvet med første dør.
Men passer Swedoor dørplader med karme fra Bauhaus. Næppe?

Hva' med hængsler og låsekasser osv. Men det er selvfølgelig heller ikke nødvendig i et sommerhus! :o)
Nu stod der godt nok at jeg kun skulle svare hvis bredden passede, men jeg gør det alligevel ;-)

De er 82.5 cm. Desværre

 Aldrig gå ned på udstyr!

Skrevet af Sitting Bull på 11 okt 2012 11:16
Men passer Swedoor dørplader med karme fra Bauhaus. Næppe?

Hva' med hængsler og låsekasser osv. Men det er selvfølgelig heller ikke nødvendig i et sommerhus! :o)

Åh-jo de gør såmænd så

I Bauhaus sælger de også Swedoor og deres karme passer til dem. Det er vist standard modulmål.

Kaldes 8 x 21M  = 73,5 x 204. Karmene kan jo nemt tilpasses i højden.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også