Elektrikker - murer eller murer - elektrikker

I forbindelse med renovering af mit køkken, er jeg kommet i tvivl om i hvilken rækkefølge jeg skal bestille håndværkere.

Jeg skal have lavet komplet nyt el i køkkenet, og det skal indfræses i væggene.
Men jeg skal samtidig have væggene pudset op, og nu er jeg i tvivl om i hvilken rækkefølge jeg bør bestille håndværkerne til at komme.

Skal elektrikkeren komme og fræse el in i væggene inden jeg hugger den gamle puds ned, eller skal jeg lade mureren komme først og pudse væggene og så lade elektrikkeren komme og fræse kabler ind i den ny puds?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville tilkalde elektrikeren som den første.

Der bliver ikke nogen problemer med dybden som han sætter dåserne i, i forhold til murerens pudslag?
Skal siges jeg har forlangt at mureren pudser væggene op så de står helt i lod og uden lunker, så nogle steder skal der nok en del puds på
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jo, så skal du nok vente, men generelt kan elektrikeren godt sætte den lidt for langt ude også klippe af senere af kanten.
Du kan også bede elektrikeren, om at sætte pudsudligningsringe i dåserne.
De skal bare skæres til bagefter
http://www.greenline.dk/Lauritz-Knudsen-FUGA-1/LK-Fuga-Indbygningsdaaser-6/Fuga-pudsudligningsringe-1017047259
Aha, det var smart med de udligningsringe.
Så tror jeg elektrikkeren får lov at komme først til.

Er der egentlig nogen der kan komme med en go' forklaring på hvorfor elektrikkere er så modvillige til at montere SV dåser i gipsvægge?
Har forgæves forsøgt at overtale min elektrikker til at montere dem i en gipsvæg så jeg ku få fuga med smal ramme. Han sagde noget med "bras" om dem og at der var meget bedre med forfradåser og fuga med bred ramme. Synes bare fuga med bred ramme er utrolig klodsede og 80'er aktige at se på.
Ville egentlig helst ha haft classic, men det er bare uanstændig dyrt, derfor fuga med smal ramme
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Problemet med sv dåser er at, de er besværlige at montre og der er lidt plads i dem.
Det største problem er dog, at kontakterne sidder fast i gipsen, så første gang der bliver hevet lidt hårdt så falder kontakten ud.
En anden mulighed er måske http://www.ja-us.dk/ID-1&2.html, men har ingen erfaring med den.
Men fugakontakter med softline ramme, er da ikke så 80ér agtige :-)
Smal ramme er utrolig svært at få pænt medmindre du har en god maler til at spartle.
Personligt ville jeg også vælge softline eller lign.
Hvorfor de ikke vil sætte sv dåser i ved jeg ikke, men bruger også altid selv forfra i gips.

Mvh

Rene
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også