LED bånd som rumbelysning

Hej.

Jeg har just færdiggjort renoveringen af vores soveværelse. Og mangler nu stort set kun belysning. Da vi nu har fritliggende bjælker går jeg og leger lidt med tanken om at lægge nogen LED bånd op på dem og bruge dem som belysning til hele rummet.

Men jeg mangler lige en bekræftelse af at jeg tænker nogenlunde rigtig.

Jeg vil gerne have en belysning der er lidt koldere en den traditionelle varme hvide og jeg kan ikke helt vurdere hvor meget jeg skal bruge til et 12 m2 rum. (3,5 til loftet.)

Jeg har tænkt på at købe 5 meter af denne som jeg fordeler over 3 bjælker. Er det mon for lidt? Den har jo en ok Ra og Lumen værdi. Eller hvad...? Jeg er ikke så erfaren i belysning. 

Hvad tænker i?

http://www.prolys.dk/led/503/ledbaa...nc5-detail 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke at LED lys alene er nok, så jeg ville sætte nogle halogen op også.

Tænk på at du skal kunne se til at gøre rent om vinteren, hvor du ikke kan forvente meget hjælp udefra men må nøjes med din belysning. 
Så ville jeg lave flere tændinger, så du kan tænde det store "blus" når det er nødvendigt og omvendt slukke og skabe hygge når det er på sin plads. Dette kan du bedst opnå ved at vælge forskellige typer af lyskilder og lave flere tændinger (enten trådløst eller med "snor").

Held og lykke med projektet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis jeg skulle oplyse et så "stort" rum med LED bånd, ville jeg kontakte en leverandør som har den nødvendige kendskab til produktet og som evt. ville kunne udføre en lys beregning over projektet.

Du kunne f.eks. ringe og høre hos:

www.greenline.dk
www.mfenergi.dk

Der er også mange andre kandidater på markedet, men spørg et sted hvor de ved lidt om LED belysning. 

Hilsen Mathias
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis