Blænde stikkontakt hul af


Hej. 

Jeg har skiftet en fast stikkontakt ud med en trådløs LK. Denne vil jeg gerne have til at sidde samme sted som den gamle kontakt sad. Hovedsageligt for at dække det gamle hul. Hvordan blænder man smartest det gamle hul af så jeg kan lime/skrue den nye ordentlig fast på væggen?

Væggen er umiddelbart lavet i noget 15 mm træ og der er en plastik kasse af en art inde bagved som afskærmning til kablerne. Så en forfra dåse er ikke en mulighed da den ikke kan være der.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
brug en ramme for afbryder og stikkontakt
http://www.billigvvs.dk/El-artikler-Lauritz-Knudsen-LK-Fuga(R)-materiel-LK-rammer-og-underlag-LK-Ramme-63--Fuga-ramme-63-til-1-afbryder-og-1-stikkontakt,-Hvid-189989.html

så kan du have både din trådløse afbruder og stikkontakt der, du skal så bruge skruer til stikkontakten, og kan nøjes med "klør" til afbryderen

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Lige præcis!

Du må ikke lukke hullet "permanent" da du har en samling inden bag ved...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

SELVFØLGELIG, det er jo sådan..

Tak for det. Det er jo genialt.
Skal det være helt efter bogen bør du lave installationen om således du slipper af med samlemuffen da den ikke må ligge inde i væggen.
Der er en dåse bag kan jeg da se, du burde måske sætte en ring i for ikke at ha træ i dåsen

wwww.elbogen.dk - Din El guide
Annonce
Skrevet af steinaa på 20 sep 2012 11:15
Skal det være helt efter bogen bør du lave installationen om således du slipper af med samlemuffen da den ikke må ligge inde i væggen.

jo lige i den installation må den godt, da der ligger en dåse i væggen, nu ka jeg dælme ikke huske hvad sådan en dåse hedder, men det er beregenet til formålet, lidt en forløber for forfra dåsen.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Skrevet af Gert.m på 20 sep 2012 15:23

jo lige i den installation må den godt, da der ligger en dåse i væggen, nu ka jeg dælme ikke huske hvad sådan en dåse hedder, men det er beregenet til formålet, lidt en forløber for forfra dåsen.


Det er da en SV dåse http://www1.lk.dk/servlet/mGenereringMainContext?n1=2&n2=1&n3=3&n4=15&n5=37
nemli ku bare ikke komme på hvad den hed, på trods af at jeg hader det skidt som pesten

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

instalaltionen er god nok, dåsen er som allerede nævnt beregnet til formålet.

Når du skriver stikkontakt, mener du så en afbryder? (De fleste jeg kender tænder nemlig for lyset på stikkontakten ovre på væggen. som jo så hedder en afbryder :p) skulle bare lige drille lidt :p

Som jeg ser det er hullerne ikke boret ud til at passe til en 2,5M ramme, så du vil nok få lidt hul over rammen, men det kan du dække med en akrylfuge som du lige kan male i samme farve som væggen, da den ellers vil blive gul i det med tiden.
Jeg havde godt nok ikke lagt mærke til dåsen - så jeg trækker følehornene til mig igen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også