Isolere væg imellem garage og hobbyrum

Hej med jer.

Jeg har et opvarmet hobbyrum med isoleret loft og hulmur, hvilket er vældig godt. Problemet er bare, at skillevæggen imellem hobbyrummet, og den uopvarmede garage IKKE er isoleret - det er blot en 11cm betonvæg. Jeg har derfor planer om at isolere denne væg fra garage-siden, for ikke at gøre hobbyrummet mindre.

Min egen tanke var at lave et ca. 100mm hulrum ved at opstille et træskellet eller stålskellet og derefter beklæde det med krydsfinér plader, og evt. en gipsvæg til sidst. Undervejs vil jeg så fylde papiruld i hulrummet. På denne måde slipper jeg vel for at rode med dampspærre, da papiruld er diffusionsåbent.

Er der en bedre, eller mere korrekt måde at løse denne opgave på?

Venlig hilsen

Hej med jer. Jeg har et opvarmet hobbyrum med... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mange tak for fyldestgørende svar folkens :-) Thumbs up!
Det må blive en løsning med reglar og batts som beskrevet, og så eternit eller OSB som beklædning.

Tænker det også godt må falde i med de resterende vægge i garagen, som også er beton - så noget grå eternit ville måske være pænest...
Hvor meget skal det planeternit være hævet over gulvet?
Hvorfor det?
Ingenting!
Det må du selv bestemme! :o)

Du kan jo afslutte med en fodliste eller en sokkelklinke eller en afvaskbar rustfri stålskinne. Højglanspoleret naturligvis! :o)
Hehe ok :-)
Troede bare der måske var risiko for at trække fugt op fra det kolde betongulv...

Ro på med det rustfri - jeg har også andre ting at bruge mine penge på ;-)
Annonce
Derfor bør du også lægge en strimmel murpap på gulvet langs væggen, så det går ud over forkant (10-12 cm). Det sikrer mod opfugtning fra kondens på betongulvet.

 

Klart-klart!
Hvis du ligger en rem eller stille reglarne ned mod gulvet skal det naturligvis hindres at der trænger fugt op i træet! Det snildeste er egentlig at holde en centimeters afstand til gulvet!
Og så er det du afslutter med fodlisten osv.
Tænker også jeg nøjes med at hæve reglar og beklædning et par cm fra jorden, og afslutte med en fodliste.
God idé - men det er nu nemmere at få reglarne i vatter når de står op. du sparer også på beslagene

 

Det nemmeste er nu at få reglarne i lod - hvis de står op! :o)
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også