Hvilken omformer passer til dette stik?

Dette stik er til at oplade nogle batterier til en fjernstyret bil, men har godt nok svært ved at få den ind i kontakten i væggen. Hvilken omformer skal jeg have fat i?


LIFT-EAT-REST-REPEAT

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner en amerikansk omformer! Du kan ved en isenkræmmer eller el forretning købe en adapter fra usa til dk stik! Du kan også bestille den på batteribyen.dk
Hvis den er fra USA, så vær lige opmærksom på, at de kører med 60hz, istedet for vores 50hz.
Det kan have en betydning, hvis du bare for et omformer stik/rejseadapter.

Så læs lige på trafoen om der står noget om indput/primær spænding.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Yankierne bruger 110V, så det skal du passe en del på!
Check på omformeren.

Du kan givetvis finde en anden omformer, som kan levere den nødvendige spænding og har det nødvendige stik. Husk at checke, at den også kan trække den nødvendige strøm (Ampære) og at +/- sidder rigtigt i stikket (inderst/yderst)

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hvis du er heldig virker det, hvis ikke futter den bare af.

på den anden side af vandet kører de med 110V og 60Hz og bruger du en omformer og giver den 230V, vil den sikkert futte af. Der står jo på transformeren hvilken spænding den er lavet til, og står der 110V ja så tvivler jeg på det lykkes dig.
du kan med garrenti finde en alternativ, og også til få kr.
der står på den hvad den levere. eks. 7,2v 450mah dc
skriv evt det herinde så kan vi da hjælpe med at finde en.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
nu er der mange af den slags strøm forsyninger der bare kræver 110-240V - Det gjaldt da både oplader til mit kamera og mobil telefon sidst jeg var i usa - så ofte er en rejseadapter nok.

 

det er rigtigt, i mange tilfælde kan den samme gøre det.
dog kunne den viste godt ligne en (af samme type som jeg selv har en del af) af den type der er
lavet ti len fast spænding ind.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
I Kina bruger de et stik der minder meget om det der bruges i Nord Amerika, men med 220 V, og jeg synes den der mere ligner den Kinesiske variant... Man kan bruge de samme omsætter stik som til den Nord Ameriaknske variant, men der skal nørkles lidt :-)

Jeg ville ikke være bekymret om forskellen i netfrekvens når den 'bare' skal bruges til at lade en bil op, men primærspændingen er vigtig, er den 220V så skal der 'bare' en adapter til og er den 110V så skal der en transformator til.

 

Ligner for mit et Engelsk stik, hvis det er tilfældet skal du bare brude en converter til alm. EU 220v stik.

Er det dog Amerikansk eller Japansk så er det 110v, også skal du bruge en stepdown converter fra 220 til 110v.
Det ligner typen med en transformer indbygget.
Sådan en er viklet til en bestemt primærspænding f.eks. 110V eller 230V.
At netfrekvensen ændres fra 60 til 50 Hz er knap så vigtigt.

Hvis det derimod er en såkaldt "elektronisk transformer", (switch - mode strømforsyning)
kan den oftest håndtere et stort spændingsområde, og kan bruges på både 110 og 230V.
Denne type er oftest lang og smal og vejer ikke så meget som jernkerne-transformertypen.

Jeg tror også her er tale om en gammeldags transformer, og til amerikansk standardspænding 110V / 115V.

Så det nemmeste og billigste er nok at finde en anden, beregnet til danske forhold, som andre også foreslår.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis