Bo tæt på byggeriet?

Vi er førstegangs købere og førstegangs byggefolk og har netop købt en byggegrund her http://www.grundivoel.dk/ og overvejer samtidig om vi skal leje huset som udbydes til leje mens man bygger, se det her http://www.grundivoel.dk/lej-et-hus-mens-i-bygger/

Vores spørgsmål går på om det er en god ide at bo så tæt på byggeriet eller ej?

Vi skal ikke selv bygge men har købt et typehus hos HusCompagniet, det vi tænker meget over er om vi kommer til at irriterer os over at bo så tæt på vores drømmehus mens det bygges, ikke at vi forventer at der vil ske fejl og forsinkelser men man ved jo aldrig.

I øjeblikket bor vi mere end 46 km. fra Voel og kan fraflytte hvornår det skal være. 

Er der nogen som har erfaring med nærmest at bo i  baghaven til deres eget byggeri? Plus at der samtidig med at vores hus bygges også bliver bygget 8 andre, så der bliver meget byggeri på én gang, gider man se på det på tæt hold eller ej?


Anne Og Kasper 

Første gangskøbere og nybygger folk!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det må være en meget individuel vurdering.

Men jeg bemærker at at der bygges 8 huse samtidig! Fordelen ved at etablerer nye kontakter med andre private bygherrer i en sådan "pioneragtig byggesituation" er jo da i den grad til at få øje på.

(Bla. kan nabokrige indledes på et langt tidligere tidspunkt)


Og så var der fejl og forsinkelser! Dem kan I ganske roligt forberede jer på. Alene almindelige misforståelser mellem bygherre og entreprenør vil kaste en del af sig!


Det er jo ikke for ingenting at enhver ordentlig byggesag afsluttes i byretten!

Hvis det kun er 46km væk i bor, så kan det da slet ikke betale sig at leje et hus i nærheden, det er væsentligt dyrere end at skulle køre den smule for at besigtige byggeriet.

Kommer i også rendende hver dag, så bliver håndværkerne nok på et tidspunkt trætte af at i kigger dem over nakken.
Det vil blot indlede et uudholdeligt forhold mellem jer og håndværkerne. Har i nogen forudsætninger for at "holde øje" med byggeriet? Den eneste fordel jeg kan få øje på er, at i akn våge over værktøj og materialer iweekenden ... Og hårde hvidevarer, som rapses i stor sril

 

Vores forældre bor ikke så langt derfra, så der er også den mulighed at de kan køre forbi i ny og næ og kikke og gå en tur i området så det har vi også tænkt på.

Det er svært ikke bare at flytte ud og campere på grunden NU!

Første gangskøbere og nybygger folk!
Annonce
Hvad håndværkerne bliver trætte af er uden betydning!

Håndværkerer for private bygherrer skal kunne tåle at blive set over skulderen. Og være på nakken af!

Det er bla. det kunden betaler for. Og det er en del af oplevelsen ved at være "Første gangskøbere og nybygger folk!"

(Men at det kan være voldsomt iriterende når kunden følger med helt ind i køkkenskabene eller kræver bøjede (hånd)søm i loftforskallingen trukket ud og erstattet - er jo temmelig klart. Men det må man tåle!)
Sitting. Det fornuftige ligger i din parantes

 

Hvis i ikke har byggeteknisk indsigt er der ikke meget i kan gøre på byggepladsen selv, og jeg forstår ikke at de forskellige økonomiske rådgivere for forprivate bygherrer, ikke oftere forlanger at der hyres en byggeteknisk rådgiver til at følge byggeriet.
Jeg ser ofte at det sker alt for sent, når fejlene er lavet, og er næsten umulge at lave om.
Det er da før sket, at jeg er blevet kontaktet af et pengeinstitut der selv har været på byggepladsbesøg, og er blevet nervøse over det de har set, og med god grund.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis