Omfangsdræn/faskine

Hej

Jeg påtænker at få etableret omfangsdræn.

Skal drænslange i den forbindelse føres til kloak, kan man ikke føre det til en faskine?

4 meter fra min gavl i den ene side, falder grunden +2 meter, og det vil være nærliggende at nedgrave faskinerne der, og så kan jeg vel spare pumpe- og inspektionsbrønde osv, eller...?

Det bliver naturligvis fagfolk som skal udføre arbejdet, og jeg skal have en entreprise forsikring i den forbindelse, men hvis forsikring dækker, hvis huset sætter sig?

Peter
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må formodentllig meget gerne lave dig en faskine på din grund.

Men så vidt jeg ved skal du spørge kommunen om lov.

Hvad du sparer i forhold til hvad ved jeg ikke!

Men få allerførst fat i en (lokal) autoriseret kloakmester og lad ham foreslå et projekt og give en pris derpå!
Jo du kan tilslutte det til en faskine. Og du er heldig med den skrånende grund. Det gør at du ikke behøver at grave faskinerne specielt dybt ned. Pumpe er vidst mest hvis man vil tilslutte det til kloakken og drænet ligger lavere end den. Jeg har en brønd mellem mit dræn og min faskine.

Tror det vil være kloakmandens forsikring som dækker hvis han laver en fejl og og dit hus sætter sig.

Jeg gravede selv dræn og tegnede ikke nogen forsikring. Jeg gravede ca. 4 meter af gangen og da jeg var færdig der fyldte jeg hullet og gravede de næste 4 meter. Så sker der i hvert fald ikke noget.

 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis