Plannja Trend, Tagpap eller Teglsten

Hej,
vi drømmer forsat om en ny overetage på huset, og har i den forbindelse talt med et par arkitekter.

En anbefaler tagpap med begrundelsen, at det er billigere end teglsten og har en lang holdbarhed. En anden anbefalede Plannja Trend da det skulle være en fin pris og dermed holde budgettet nede.

Vi har desværre et lidt stramt budget til en eventuel overetage, men vil naturligvis ikke have noget som ikke er godt eller i sidste ende bare skal skiftes oftere.

I området, hvor vi bor er der en del huse med Tagpap og et enkelt med Plannja Trend, og naturligvis en masse huse med Teglsten. Et par af de huse med Tagpap har virkelig ikke et særlig flot tag nu, vi har ikke forhørt os mht hvor længe de har haft taget, men synes det kan komme til, at se utroligt slidt ud.

Hvad mener I om de forskellige typer tag, fordele, ulemper...

;VH Belucl
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt klart tegl.

Det er måske en dyrere løsninger nu og her, men vil være en god investering.
Holder op til over 100år hvis det er et kvalitet tegltag, god gensalgsværdi, holder sig pænt mere eller mindre hele sin levetid, kort sagt et holdbart tagdæknings produkt som har vist sit værd i flere årtier.

Planja trend er da også pænt, men falmer altså over tid som alle andre lakerede overflader, og har samme ulemper som alle andre former for ståltag, også syntes jeg generelt kun det er pænt med lavere taghældning.

Tagpap kan laves flot som listedækning med højere rejsning også, men skal være fordi det passer ind på huset, dvs. stilrent glatte pudsede facader.
He he, nej... jeg syntes faktisk Planja Trend er meget pænt, selvom det jo bare er en efterligning af et zinktag med stående false.

Men en 15-25 graders taghældning syntes jeg det passer fint ind på, eller hvis huset er specielt nok til at bære det.

Tagsten er da ikke kedeligt, man behøver jo ikke smide en tagsten på som alle de andre også har på huset, der er mange at vælge imellem, både hvad angår profiler og farver.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis