Nye B7 tagplader passer ikke på de gamle

Jeg har et tag med sorte B7 tagplader der blev lagt i 2000. De skulle jo være produceret efter skandalen med "smuldre pladerne" Jeg synes nu alligevel de har en tendens til at malingen og kanter skaller af. Er det bare noget man kan forvente af kvaliteten af denne type plader der var dansk produceret?

Nogle af mine plader var revnet/knækkede måske min egen skyld ved oplægningen. Jeg har været ude og købe nogle nye plader jeg jo lige kunne udskifte på en time og så var den skid slået men.... efter pålægningen er samlingen for oven, altså hvor gammel plade overlabber ny plade, ikke helt tæt. der er for meget mellemrum og især mest til højre. Hvor ny plade overlabber gammel plade, altså for neden synes jeg de lægger tæt som eksisterende plader.

I de nye plader er der et nr. med boksteverne "DE" som måskefortæller at de er produceret i tyskland.
Skal man bare regne med en forskellighed mellem 12 års produktion?

Hilsen HP


venlig hilsen

Henning Peter
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du fået hjørnerne skåret korekt af?
Der findes Belgiske plader, som jeg lige husker det og de skulle ikke passe sammen med de Danske.

mvh jens
Deres skandale er mig bekendt så ikke overstået i år 2000, da jeg da har skiftet tagplader på garanti fra frem til produktionsdato 2006 mener jeg det var.

Generelt så nej, det er samme støbeform så skulle passe sammen, men kan være dine plader i 2000 var polske plader, da der efter stormen i 99 hurtigt blev mangel på danske plader, og disse skulle være lidt anderledes i profilet end de danske.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak for svar.

Jeg glemte at oplyse det er plader med afskårede hjørner og født med skrue huller. 
Jeg er næsten sikker på at de plader jeg fik leveret i påsken 2000 var fra den store danske producent Dansk eternit tror jeg nok. Det nr. der står i de gamle plader må jeg lige lure af. hvis der står noget med DK må man gå ud fra de er produceret i Danmark.

HP

venlig hilsen

Henning Peter
Nu var det allermest oplagte jo at spørge Cembrit!

Men hvis de gamle plader og de nye plader er af mærket Cembrit! Så passer de sammen. (Bølgeternitplader produceres med ganske store tollerancer).

har du anvendt fuldkantede plader og selv skåret hjørner af - eller de såkaldt HJ/HU plader? Og til hvilken side er det lodrette overlæg? (Når du kikker nedefra).

Det er tvivlsomt om der står DE og om det har noget med Tyskland at gøre.

Pladernes TUN-nr. fremgår af fakturaen. (7 cifret tal. De første 4 cifre 5360xxx hvis det er Cembritplader)
På mine nye B7 plader fra Cembrit står der også DE.

Jeg har også oplevet lidt dårligere pasning i mellem de nye og de gamle fra 2006. Enkelte steder har jeg måtte give pladerne en ordentlig streg fuge i overlappet, selvom jeg har undertag på.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Virkelig!

For DE er jo forkortelsen for det hedengangne Dansk Eternit!

Eller måske netop derfor!
Nå men, hvis der ikke er noget at gøre ved det så må jeg også igang med fugepistolen

Tag for indlæg
HP

venlig hilsen

Henning Peter
fik skiftet mit tag på garantien, her i år, de gamle plader var fra 97,

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Det var da på en hængende hår. Med en 15 års garanti! :o)

Var det en fuldstændig gratis omgang for dig?

Nej, de levere kun pladerne og noget af tilbehøret, noget er der vist endda nedskrivning på, man skal selv sørge for stillads, bortkørsel af gamle plader og lægning af nye.

De giver jo kun en produktgaranti, giver jeg ikke en skid for, det er da samme som at købe et TV, når det så går i stykke så får man bare en håndfuld komponenter, og kan så selv skifte dem i TVét.

Derfor skal man kigge efter en total garanti, når man snakker garanti på byggematerialer.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også