Hjælp til farver i køkken

Hej,
Jeg er ved at lave køkken, men kan ikke finde ud af det med farverne.

Flg. ligger fast:

Gulv: Linoleum fra Forbo
Køkkenlåger: Hvide
Vægge med tapet: Hvide
Loft: Hvidt
Gulv der støder op til køkken: Eg med mat lak

Forslag til flg. ønskes:

Linoleum: farve/mønster?
Bordplade (sten eller laminat), farve?
Fliser over bordplade, farve mv.?

Mvh.,
Chr.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal du ikke være ked af. Den slags kan jeg heller ikke finde ud af!

Men lige i dit tilfælde må løsningen da ligge lige for!
Med hvide låger, vægge og loft kan det jo slet ikke gå galt hvis du vælger hvide fliser, hvid laminatbordplade og postkasserødt gulv!

Hvis gulvet er EG så vælg da EG til bordpladen også.

Vi lavede køkken sidste år, der valgte vi ludbehandlet loftbrædder, vægge i en lys brunlig farve, hvide køkkenelementerlåger og skuffer(ikke krid hvid nærmere en cremet hvid,sådan ca. som ral 9010), eg bordplade, og et laminatgulv i stort set samme farve som bordpladen.. samt hvide døre og karme og vindue(ral 9010)
Hej Cwix

Spændende spørgsmål. Har du en tegning af indretning af køkkenet, det vil måske give nogen af os ideer?
Jeg vil i modsætning til Pizzabager ikke vælge samme træsort til gulv og bordplade. Hvis de ikke har meget tæt på samme farve, er det ikke særlig kønt. Og det kan være svært at ramme.
Så hellere noget helt andet som giver noget kontrast. Om det er et rødt gulv eller en sort bordplade er sådan set ligegyldigt.

Men det er jo ret umuligt for andre at hjælpe, når vi ikke kender din smag. Der er jo stor forskel på, om du er ved at lave et moderne minimalistisk højglanskøkken, eller et gammeldags landkøkken look-a-like. Og det skal vel også gerne passe til resten af dit hjem, som vi heller ikke ved noget om.

Annonce
Jeg tror en bordplade i mørkegrå til sort sten kunne være flot som kontrast. Jeg er ikke så glad for linoleumsgulve, men den klassiske sort/hvid-ternede kunne sikkert fungere okay.
@cwix Jeg har f.eks. ikke fliser, men store glasplader, der er sorte på bagsiden. De er nemme at holde, stænk kan skrabes af med glasskraber og så spejler de en smule og giver derfor fornemmelse af lidt større rum, den sorte farve til trods.

Min bordplade er laminat, sort/grå småmønstret og mit gulv er laminat i granitlook.
Tak for de mange input. Vi er nok mest til et konservativt tidsløst design.
Køkkenet er et U-køkken (eller n-køkken) og den ene side afgrænses af en halvmur ind mod sydvest-vendt stue. I toppen af køkkenet er der et nordvest vendt vindue. Det er altså et lidt mørkt køkken.

Jeg er lidt varmt på at grå/sort ternet gulv, grå bordplade og hvide fliser - men det er lidt kedeligt. Jeg kunne jo bruge orange gardiner ;-)

Chr.
Mhs til grå/sort ternet linoleumsgulve, så kan de idag fåes i en rigtig flot kvalitet. - Hvad angår fliserne, så selvom de er hvide så behøver de jo ikke være en standard størrelse, - der kan man jo også lege lidt, og det samme med fugefarven
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis