ideer til nyt hårdt gulv i uisoleret udhus

Hej,

Påtænker at indrette en del af vores udhus til et rum, hvor der kan holdes f. eks fest og børne fødselsdage.

Jeg vil gerne have jeres mening om valg af gulv:

I dag er der beton gulv i forskellige niveauer. Gulvet skal sænkes og laves i ens niveau.
Jeg vil gerne have et hårdt gulv og mener at et gammeldags murstensgulv lagt på fladen vil være passende i en gammel kostald.

Rummet er ikke isoleret og om vinteren kan der dannes en smule fugt derinde - ikke voldsomt (der vil blive opsat en luft solfanger til at danne frisk luft    

Bør jeg lægge gulvet på stampet stabilgrus/sand, eller med mørtel ovenpå et nyt betonlag.
Jeg vil gerne have så lille fuge som muligt - eller sten mod sten, hvis muligt?

Hvad vil være den bedste løsning i et uopvarmet lokale?

Jeg har selv mange gamle hårdtbrændte genbrugs sten liggende, som jeg tænker er ideelle. (at gulvet med tiden bliver beskidt og slidt er ikke vigtigt)

Mvh
Peter
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mursten som gulve er jo en gammel opfindelse - og var lidt moderne i 70'erne!

Googl på mur-tag.dk

Nedenstående er blot en del af hjemmesiden;

http://www.byg-i-tegl.dk/index/

http://www.mur-tag.dk/index.php?id=176

Det er en kende primitivt blot at udlægge murstenene på sand.

Du skal sikre dig mod optrængende fugt enten med kapillarbrydende lag eller effektiv fugtspærre.
Så kan du formodentlig derovenpå udlægge 10 cm stabilgrus, læggesand og murstenene med knasfuge. På samme måde som havefliser.

Men om det forbliver jævnt nok over tid ved jeg ikke. Men om nødvendig kan det måske så slibes med en alm. gulvslibemaskine! :o)
tak for svar.

Er der andre gode forslag til et alternativt gulv i et uisoleret hus?

Kunne overveje et gulv som ikke er så hårdt som mursten, men mangler ideer.
Hvad vil I mene kan holde i et rum, hvor der ikke er isoleret (= mulighed for lidt fugt og kulde)

Vi vil lave støbt bund.

(Det skal vel og mærke ikke være et gulv der skal holdes som var det i et stuehus)

- Peter
Jeg har set et gulv der var lavet af 10 x 10 cm tømmer, der var skåren i 10 cm lange stykker, og lagt så endetræet vender opad.

Men mursten lyder nu ikke dårligt.....

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis